به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی:

۴۰۰ دل‌سازه‌ حسینی کودکان و نوجوانان با راهپیمایان اربعین حسینی همراه شدند

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۲:۵۸:۵۷
کد خبر: ۶۳۳۷۱۶
۴۰۰ دل‌سازه‌ حسینی کودکان و نوجوانان با راهپیمایان اربعین حسینی همراه شدند
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از ارسال 400 اثر منتخب هنری و ادبی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری استان با موضوع دل‌سازه‌ها و دل نوشته های حسینی جهت توزیع در میان راهپیمایان عظیم کودک و نوجوان اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده گفت:  همزمان با ایام محرم و صفر و اعلام فراخوان کشوری معاونت فرهنگی کانون، کودکان و نوجوانان استان در مشارکتی گسترده آثار ادبی و هنری خود را در موضوع محرم، ایثار و شهادت و قیام حضرت سیدالشهدا (ع)، تولید و برای حضور در رقابت کشوری به کانون پرورش فکری استان ارسال کردند.

وی ادامه داد: 400 اثر فوق به کانون استان خوزستان به عنوان مجری این برنامه فرهنگی ارسال شد.

وی آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عاشورایی را از مهمترین اهداف اجرای این برنامه عنوان کرد و گفت: افزایش معرفت حسینی در دل کودکان و نوجوانان و تعمیق آموزه‌های عاشورایی در بین آن‌ها از دیگر اهداف این برنامه می باشد.

یوسف زاده اضافه کرد: به این ترتیب اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان، دل سازه‌ها و دل نوشته‌های حسینی (عاشورایی) خود را به راهیان کودک و نوجوان اربعین حسینی تقدیم می‌کنند.

وی تصریح کرد: این آثار با موضوع دینی و خط اسلامی و اسلیمی شامل شال مشکی، مدال، گیره، پرچم، گل سر و ده‌ها اثر از این جمله است که به همت اعضای مراکز کانون پرورش فکری استان آذربایجان شرقی ساخته شده است و برای اهدا به کودکان و نوجوانان زائر و خادمین پیاده‌روی اربعین حسینی به موکب‌ها و محل استقرار زائران امام حسین (علیه‌السلام) ارسال شده است.

گفتنی است کانون استان آذربایجان شرقی همزمان با ایام محرم و صفر، برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای را در مراکز فرهنگی هنری خود برگزار کرده‌است.

 

نظر شما