کارتونیست و کاریکاتوریست تبریزی:

کاریکاتور ابزاری برای نقد سیاست های آمریکا و آل سعود می باشد

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۰:۰۶:۰۴
کد خبر: ۶۳۳۷۴۸
کاریکاتور ابزاری برای نقد سیاست های آمریکا و آل سعود می باشد
هنرمند کارتون و کاریکاتور آذربایجان شرقی در خصوص آثار تولیدی خود در موضوعات آل سعود و اسکتبارستیزی گفت: با توجه به اینکه نگرش و سیاست های آل سعود و آمریکا خصمانه و ظالمانه می باشد، بر همین اساس بنده سعی می کنم در آثار خود این سیاست ها بیان کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، فرهاد رحیم قراملکی، هنرمند کارتون و کاریکاتور تبریز ادامه داد: من با آثار خود این نگرش ها را نقد می کنم چرا که قلم کارتونیست و کاریکاتوریست ابزاری برای نقد اینگونه سیاست ها می باشد.

وی با بیان اینکه پشت پرده تروریست پروی آمریکا و آل سعود قرار دارد، گفت: با نقد هنرمندانه می توان اسرار پشت پرده استکبار را بیرون ریخت و این کار از عهده کارتون و کاریکاتور بر می آید.

هنرمند فعال حوزه هنری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: قدرت نقادی و طنز موجود در کاریکاتور در هیچ رسانه تصویری دیگر وجود ندارد و به این خاطر رسالت هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست بیشتر است. 

رحیم قراملکی گفت: پیام‌هایی که هنرمندان در قالب کارتون و کاریکاتور تولید می‌کنند تأثیر بسزایی در استکبار ستیزی دارد؛ چراکه پیامی که کاریکاتور در قالب طنز به مخاطب القا می‌کند و ارتباطی که مخاطب از کاریکاتور می‌گیرد خیلی راحت‌تر و قابل‌قبول‌تر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کاریکاتور باید جریان سازی کند و در اثر همین جریان سازی است که می شود فرهنگ استکبار سنیزی را در جامعه نهادینه نمود.

وی تصریح کرد: هنر ما خط ایثار ، شهادت و استکبار ستیزی است که باید به نسل های بعد منتقل کنیم و اگر توانستیم این هنر را انتقال دهیم  و از این ظرفیت استفاده کردیم، دین خود را به هنر ادا کرده ایم .

گفتنی است، فرهاد رحیم قراملکی، کارتونیست و گرافیست حوزه هنری آذربایجان شرقی؛ متولد تبریز می باشد. وی همچنین عضو انجمن کارتونیستهای تبریز، خانه کاریکاتور تهران و سازمان جهانی کاریکاتور(فکو) می باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز