استاندار آذربایجان شرقی:

اصلاح ساختار شهرداری تبریز در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری/ از مدیریت واحد شهری کاملاً حمایت می‌کنم

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۳:۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۳۳۹۵۲
اصلاح ساختار شهرداری تبریز در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری/ از مدیریت واحد شهری کاملاً حمایت می‌کنم
استاندار آذربایجان شرقی بر اصلاح ساختار شهرداری تبریز در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: توسعه استان و شهر تبریز با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یک اصل است که باید راهکارهای آن شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در دیدار با شهردار جدید و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: حضور تفکرات و تجربه‌های مختلف در شورای شهر تبریز موجب جلب اعتماد مردم و اداره بهتر شهر می‌شود و امیدوارم شهردار جدید نیز با عزم و اراده و امیدواری مضاعف و همکاری و انسجام شورای شهر بتواند مشکلات را حل کند.

 

وی افزود: مشکلات همیشه هست و مهم این است که با اراده و اخلاص در خدمت به مردم می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام حمایت کامل از مدیریت واحد و هماهنگ شهری در تبریز، گفت: مدیریت واحد شهری یک تجربه و روش موفق در دنیای امروز است و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با شهرداری تبریز نیز از اولویت‌های ماست.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ظرفیت خوبی هستند که می‌توانیم با همکاری آنان طرحی را در زمینه مدیریت واحد شهری تهیه کنیم تا به صورت قانونی اجرا شود.

 

خدابخش با تأکید بر اینکه باید از روش‌های روز دنیا برای اداره شهرها استفاده کنیم، گفت: امروز شهرداری باید از طریق سرمایه‌گذاری اداره شود و ساختار شهرداری تبریز هم باید در این جهت اصلاح  شود.

 

وی با بیان اینکه وجود بروکراسی و پیچ‌وخم‌های اداری را قبول داریم، افزود: ذهنیت دستگاه‌های اجرایی و حتی رویکرد قوانین نظارتی در جهت هزینه‌کرد بودجه دولتی است؛ در حالی‌که امروز منابع دولتی بسیار محدود است و نگاه‌ها باید تغییر یابد.

 

خدابخش تصریح کرد: اکنون در فضایی هستیم که باید سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب و به سمت نیازهای جامعه هدایت کنیم و لازم است که از الگوهای موفق سرمایه‌گذاری حمایت شود.

 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: مترو در اولویت طرح‌های شهری تبریز است و اجرای این طرح نیز باید از طریق سرمایه‌گذاری تسریع یابد.

 

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز هم در این دیدار برنامه‌ریزی تخصصی برای اداره شهر در چهار سال آینده را مهم‌ترین رویکرد خود عنوان کرد و با تأکید بر مدیریت هماهنگ شهری، همدلی، همکاری و نگاه مثبت دستگاه‌های اجرایی استان به مجموعه شهرداری را خواستار شد.

 

شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم بخشی‌نگری را آفت مدیریت شهری دانست و ابراز امیدواری کرد با مدیریت استاندار آذربایجان شرقی، انرژی دستگاه‌های اجرایی در جهت تقویت همدیگر صرف شود.

 

گفتنی است وزیر کشور روز گذشته طی حکمی با استناد به مصوبه شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری تبریز، حکم انتصاب ایرج شهین‌ باهر به عنوان شهردار تبریز امضا کرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز