مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

خودباوری زنان، راه پیشرفت را هموارتر می‌کند

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۱:۴۰:۲۸
کد خبر: ۶۳۴۳۰۷
خودباوری زنان، راه پیشرفت را هموارتر می‌کند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بر مطالبه‌گری زنان از دستگاه‌ها و مسئولان و استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در جامعه، گفت: اگر زنان ما به خودباوری برسند راه پیشرفت هموارتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، پروین اشراقی در جلسه اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از بانوان کارآفرین شهرستان سراب، با تاکید بر اشرافیت زنان به قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان، گفت: برای موفق عمل کردن در حوزه کارآفرینی، باید دانش و اطلاعات خود را بالا ببریم.

وی با اذعان به این مطلب که در تهیه سند تدبیر توسعه شهرستان سراب از نزدیک با قابلیت های این شهرستان آشنا شده‌ام، گفت: خوشبختانه دیدگاه و نگرش مثبت به حوزه فعالیت زنان در این شهرستان وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه امکان استخدام برای تمامی فارغ التحصیلان دانشگاهی مهیا نیست، افزود: باید امکان کارآفرینی برای جوانان مهیا شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت شهرستان سراب در روستاها ساکن هستند، افزود: زنان موتور متحرکه اقتصادی در روستاها هستند و اگر بتوانیم جمعیت زنان را به سمت کارآفرینی هدایت کنیم می توان به آینده شهرستان امیدوار بود.

اشراقی با اشاره به سیاست‌های دولت برای استفاده از بانوان در مناصب و پست‌های مدیریتی، گفت: برای رسیدن به این مهم باید زنان تجارب خوبی کسب کنند و زن موفق کسی است که توانایی مدیریت منزل و  حیطه کار را توامان داشته باشد.

وی با تاکید بر حل مشکلات کارآفرینی زنان ادامه داد: برای حل مشکلات کارآفرینان باید از ظرفیت های دستگاه های اجرایی، خیرین و سازمان های مردم نهاد استفاده کرد و قبل از شروع کارآفرینی دوره های مهارت آموزی برای متقاضیان ترتیب داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همچنین با اشاره به آسیب های اجتماعی از جمله کودک همسری، تصریح کرد: در برخی از شهرستان های استان ازجمله سراب موضوع کودک همسری شیوع دارد که این موضوع با جدیت از سوی وزارت کشور و معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری و همچنین امور بانوان و خانواده استانداری پیگیری می شود که در آینده نزدیک شاهد مصوبات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

فرماندار سراب نیز در این جلسه با ابراز تاسف از جایگاه نامناسب کشور در شاخص های جهانی حوزه کارآفرینی با وجود پتانسیل عظیم کارآفرینی در کشور ابراز داشت: اساس توسعه و لازمه آن، مجهز بودن به دانش روز است و فرقی بین زن و مرد در ایفای نقش به عنوان یک فرد جهت رسیدن به توسعه پایدار نیست.

علی بدرشکوهی با بیان اینکه نقش بانوان در سازو کار توسعه، اهمیت ویژه ای دارد، افزود: باید بستر مشارکت زنان در چارچوب ارزش ها در جامعه فراهم شود.

در این جلسه بانوان کارآفرین شهرستان سراب به بیان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه کاری خودپرداختند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی همچنین از مرکز پرورش ماهی خانم جوانی کارآفرین روستای میرکوه حاجی شهرستان سراب بازدید کرد.

 

نظر شما