فرماندار هریس:

۵۵۰ میلیارد ریال به بزرگراه تبریز-هریس-اهر تخصیص یافت

۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ۰۹:۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۳۸۴۸۴
۵۵۰ میلیارد ریال به بزرگراه تبریز-هریس-اهر تخصیص یافت
فرماندار هریس گفت: امسال اعتباری معادل 550 میلیارد ریال برای پروژه ساخت بزرگراه تبریز-هریس-اهر اختصاص یافت که از این مبلغ 510 میلیارد ریال از طریق اوراق به پیمانکاران پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صابر تقویمی در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان هریس گفت: پروژه احداث بزرگراه تبریز-هریس-اهر را یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان عنوان کرد و افزود: از سال 94 این بزرگراه با محور پروژه اقتصاد مقاومتی شناخته می ‌شود و بر اساس قولی که داده‌اند، مقرر است تا پایان امسال نزدیک به 35 کیلومتر آسفالت‌ ریزی شده و زیر بار ترافیک قرار بگیرد.

به گفته وی، از مجموع اعتبارات فوق رقم بسیار ناچیز پول بوده است که قرار است تا اوایل سال آینده مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

تقویمی با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک ها در بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: پیوند بخش تجارت با نظام بانکداری کشور هر روز ضعیف وضعیف تر می شود، این در حالی است که بانک ها باید در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به عنوان بازوی اصلی این فرآیند پای کار می آمدند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به چابکی و سرعت در اقدام و عمل نیاز دارد، گفت: در دو سال گذشته به رغم محدود بودن منابع مالی، با اتکا به سرمایه اجتماعی کارهای بزرگ و چشمگیری انجام شده است.

تقویمی اظهار کرد: رویکرد درون زایی در ایجاد تحرک و تحول بخش های مختلف به مراتب موثرتر و کارآمدتر از وابسته بودن و چشم دوختن به منابع و مساعدت های بیرونی است.

وی از بسیج سازندگی شهرستان خواست نسبت به راه اندازی واحدهای کوچک اقتصادی اقدام و تسهیلات مورد نیاز را تامین و ارائه کنند.

تقویمی، از تخصیص اعتبار 873 میلیارد تومانی طرح رونق در استان خبر داد و افزود: واحدهای تولیدی کوچک، متوسط و تعاونی هایی که نیاز به توسعه و رونق کسب و کار دارند، می توانند با معرفی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی همچنین به اشتغالزایی 75 نفر در قالب اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ سه میلیارد و780میلیون تومان در زیرشاخه های بخش کشاورزی، دامداری، خرید ادوات کشاورزی، پرورش قارچ و زنبورعسل در این شهرستان اشاره کرد و افزود: 220نفر نیز در این راستا در سامانه رصد اشتغال ثبت شده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز