استاندار آذربایجان شرقی:

نماز را باید به‌ عنوان وسیله ارتباط با مظهر رحمت به نسل جوان معرفی کنیم

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۳:۱۹:۵۲
کد خبر: ۶۴۷۴۶۳
نماز را باید به‌ عنوان وسیله ارتباط با مظهر رحمت به نسل جوان معرفی کنیم
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نماز، وسیله ارتباط با مظهر رحمت و منبع قدرت است، گفت: باید نماز را در این چارچوب معرفی کرده و نسل جوان را به سمت نماز دعوت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در سومین اجلاس استانی نماز، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درخصوص آثار و نتایج اعمال انسان در زندگی دنیوی، خاطرنشان کرد: براساس دیدگاه قرآنی، انسان در زندگی دنیوی با همه موجودات و مخلوقات الهی در ارتباط است و هر عمل انسان بر قلب او اثر می‌گذارد.

وی افزود: انسان اگر پیوسته در ارتباط با خدا و مأنوس با ذکر الهی باشد، از امدادهای غیبی بهره‌مند بوده و دیدگاه مثبت به زندگی خواهد داشت و اگر از ذکر خدا فاصله بگیرد، قلم و قدم و گفتار و رفتار او تحت سلطه شیطان قرار خواهد گرفت.

خدابخش اظهار کرد: نماز به‌عنوان ابزار ارتباط با خدا و اتصال به مظهر رحمت و منبع قدرت، علاوه بر برکات فردی، آثار اجتماعی و سیاسی نیز دارد و کسی که به نماز توسل کند، بسیار بعید است که به زشتی و گناه نزدیک شود.

وی ادامه داد: باید نماز را در این چارچوب ذهنی معرفی کرده و نسل جوان را به سمت نماز دعوت کنیم؛ در این‌صورت خاصیت‌ها و آثار مثبت نماز را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از دست‌اندرکاران اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان قدردانی کرد و گفت: نمازخانه ادارات باید مرکز ارتباط با خدا و حضور قلب باشد و بخش قابل توجهی از مشکلات اداری در سایه ترویج فرهنگ نماز قابل مدیریت است.

در این آیین از فعالان عرصه نماز و دبیران برتر شوراهای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز