نایب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز مطرح کرد

مشارکت کانون پرورش فکری در توسعه فرهنگ شهروندی

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۱:۲۷:۰۱
کد خبر: ۶۴۷۸۷۱
مشارکت کانون پرورش فکری در توسعه فرهنگ شهروندی
نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز خواستار مشارکت همه جانبه کانون در توسعه فرهنگی شهروندی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  آذربایجان‌شرقی، سونیا اندیش طی دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری استان و بازدید از مجتمع فرهنگی هنری کانون تبریز با تقدیر از فعالیت‌های کانون و تاکید بر تاثیرگذاری این فعالیت‌ها اظهار کرد: نقش کانون در توسعه فرهنگ شهروندی و تربیت شهروندان فرهنگ‌پذیر بسیار مهم و جدی است و خواستار توسعه این فعالیت‌ها هستیم.

وی اجرای موفق حوزه یک کشوری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز را نشان از توانمندی کانون در میزبانی رویدادهای مهم فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی دانست و گفت: توجه به برنامه‌های کانون در رویدادهای تبریز ۲۰۱۸ و ارتقای این فعالیت‌ها مورد تاکید است.

 

وی با تاکید بر افزایش مراکز عرضه تولیدات فرهنگی کانون به ویژه کتاب و سرگرمی‌های سازنده، گفت: شورای اسلامی شهر تبریز آماده همکاری‌های لازم برای افزایش مراکز فرهنگی هنری کانون در تبریز و نیز همکاری در جهت استفاده کارکنان شهرداری تبریز از محصولات فرهنگی کانون است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های کانون در زمینه‌های مرتبط با فرهنگ شهروندی بر آمادگی این اداره کل در توسعه و تعمیق این فعالیت‌ها تاکید کرد.

هادی یوسف‌زاده با اشاره به افزایش کتابخانه‌های سیار شهری کانون و راه‌اندازی دو کتابخانه سیار دیگر در ایام آتی، تشریح کرد: در حال حاضر هفت مرکز فرهنگی هنری ثابت، دو کتابخانه سیار و یک کتابخانه پستی، فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی را به صورت تخصصی برای کودکان و نوجوانان تبریزی اجرا می‌کنند اما نیازمند افزایش این مراکز هستیم، چرا که اکثر خانواده‌ها و شهروندان تبریز خواستار توسعه این فعالیت‌ها هستند.

وی پراکندگی نامناسب جغرافیایی مراکز کانون در سطح شهر تبریز را یکی از مشکلات موجود دانست و اظهار کرد: امید است با همکاری و تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز این مشکل مرتفع شود.

گفتنی است، بازدید از مجتمع فرهنگی هنری و فعالیت‌ها و برنامه‌های درحال اجرا برای کودکان و نوجوانان و همچنین نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پایان بخش این این دیدار بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز