معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

فعالیت ۲۴ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز / انتشار بیش از ۱۲۰۰ مقاله توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مجلات معتبر علمی

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۱:۵۳:۴۷
کد خبر: ۶۴۷۸۹۹
فعالیت ۲۴ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز / انتشار بیش از ۱۲۰۰ مقاله توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مجلات معتبر علمی
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حال حاضر بیش از 30 شرکت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز توانسته اند عنوان دانش بنیان بودن را به دست بیاورند که از این تعداد 24 شرکت به صورت مستمر در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر ابوالقاسم جویبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در عرصه ورود شرکت های نوپا به بخش دانش بنیان و فناور رشد قابل توجهی را در طول سال های اخیر شاهد بودیم و این شرکت ها در بخش تجهیزات پزشکی و دارویی فعال هستند و توانسته اند از تسهیلات ویژه دولتی که با شرایط خاص به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود استفاده کنند.

وی حمایت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از طرح های فناورانه را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر 36 طرح فناورانه در دانشگاه در حال اجرا است و قسمتی از اعتبارات پژوهشی دانشگاه به منظور حمایت از طرح های فناورانه هزینه می شود که امیدواریم در آینده در این بخش نیز شاهد رشد قابل قبولی باشیم.

جویبان، مجموع اعتبارات پژوهشی این دانشگاه را در طی سال گذشته 200 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار به صورت اختصاصی در بخش های پژوهشی هزینه شده است و امسال نیز با توجه به افزایش تعداد طرح های پژوهشی دانشگاه انتظار داریم این اعتبار به صورت قابل توجهی افزایش داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد زیر ساخت های پژوهشی دانشگاه در این اعتبارات در نظر گرفته نشده است و هزینه های این حوزه از دیگر بخش های بودجه ای دانشگاه تامین می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره اولویت بندی های پژوهشی در این دانشگاه گفت: در خصوص چاپ مقالات متخصصان این دانشگاه در مجلات معتبر علمی ما از امسال حساسیت خاصی را در نظر گرفته ایم از این رو تاکید داریم که مقالات باید در مجلاتی چاپ شود که ظریب نفوذ بالاتری داشته باشند.

جویبان، خاطرنشان کرد: طی سال 2016 میلادی اساتید و پژوهشگران این دانشگاه 1516 مقاله را در مجلات معتبری علمی به چاپ رسانده بودند که این رقم در سالجاری و تا به امروز بیش از 1200 مورد است.

وی، نگاه آینده محور در بخش های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز را نوید بخش حرکت های نو در این دانشگاه دانست و گفت: در گذشته اطلاعات بیماران توسط شخص اساتید و به صورت موردی جمع آوری می شد اما در حال حاضر اطلاعات تمامی بیمارانی که از خدمات مراکز دولتی استفاده می کنند در سامانه جامعه ای ثبت می شود و ما در آینده در خصوص سیر بیماری ها، میزان شیوع و ... می توانیم اطلاعات کاملتری برای استفاده در تحقیقات داشته باشیم.

وی از تشکیل کمیته تخصصی اخلاق نیز در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این کمیته در سه بعد سازمانی، منطقه ای، رسیدگی به تخلفات و دبیرخانه ساماندهی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از برگزاری آیین ویژه ای به منظور تجلیل از پژوهشگران این دانشگاه نیز خبر داد و گفت: در روزهای 25 و 26 دی ماه برنامه های ویژه ای در دانشگاه ویژه دانشجویان و فناوران در بخش های پژوهشی خواهیم داشت و 30 دی ماه نیز در نظر داریم همایش ویژه ای به منظور تکریم از اساتید و پژوهشگران برتر داشته باشم.

 

نظر شما
پرونده ویژه