کانون پرورش فکری آذربایجان‌شرقی برگزار می کند:

اجرای تئاتر عروسکی توسط کامیونت سیار برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۰:۰۹:۲۳
کد خبر: ۶۴۸۸۷۵
اجرای تئاتر عروسکی توسط کامیونت سیار برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: کامیونت سیار تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان زلزله‌زده کرمانشاه، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده با اعلام این خبر افزود:  کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی با خریداری و تجهیز یک دستگاه کامیونت سقف‌دار و چند منظوره، امکان اجرای نمایش، دسترسی به کتاب‌خانه سیار و عرضه محصولات فرهنگی و هنری را برای کودکان و نوجوانان همه مناطق استان، فراهم کرده است و در حال حاضر کامیونت سیار کانون پرورش فکری استان برای اجرای نمایش عروسکی به مناطق زلزله زده کرمانشان اعزام شده است.

وی هدف از اعزام کامیونت سیار تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به کرمانشاه و مناطق زلزله زده این استان، ایجاد امید به زندگی و فراهم آوردن نشاط و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان این مناطق عنوان کرد و افزود: امید است بتوانیم کمی از آلام و دردهای بزرگ این کودکان و نوجوانان را برطرف نماییم.

یوسف زاده تصریح کرد: تئاتر عروسکی میهمان‌های ناخوانده از تولیدات مرکز تئاتر کانون پرورش فکری استان کرمانشاه است که به نویسندگی امیر مشهدی‌عباس و منوچهر اکبرلو و به کارگردانی وحید خسری برای کودکان و نوجوانان زلزله‌زده استان کرمانشاه بر روی این کامیونت سیار اجرا می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: اجرای قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، مسابقه، کاردستی و... از سوی مربیان برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، از دیگر فعالیت‌هایی است که بر روی این کامیونت سیار اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی با بیان این‌که این کامیونت با هدف ایجاد فضای نشاط و سرگرمی و ارایه آموزش به کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است، گفت: این کامیونت چند منظوره که برای اولین بار کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند، از امکاناتی مانند پرده نمایش سیار، امکان صوتی مناسب، قفسه‌های کتاب برای استفاده به عنوان کتاب‌خانه سیار و امکان فروش و عرضه محصولات فرهنگی و هنری نیز برخوردار است.

یوسف‌زاده افزود: کامیونت سیار نمایش کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی از محل اعتبارات استانی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه سال 1395 و با هزینه‌ای بالغ بر 110 میلیون تومان خریداری شده است.

وی هدف از راه‌اندازی این کامیونت سیار را معرفی فعالیت‌های کانون در تمامی مناطق استان، فراهم کردن امکان بهره‌مندی تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان از امکانات و برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون، ایجاد کتاب‌خانه سیار به منظور فراهم کردن امکان دسترسی کودکان و نوجوانان مناطق محروم به کتاب و... اعلام کرده است.

 

نظر شما