نماینده استاندار و شهردار تبریز در امور اجرایی ستاد تبریز ۲۰۱۸ خبرداد:

برگزاری مراسم آغازین مردمی تبریز ۲۰۱۸ همزمان با شب یلدا

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۸:۳۲:۴۱
کد خبر: ۶۴۹۶۹۰
برگزاری مراسم آغازین مردمی تبریز ۲۰۱۸ همزمان با شب یلدا
نماینده استاندار و شهردار تبریز در امور اجرایی ستاد تبریز 2018 از برگزاری مراسم آغازین مردمی تبریز 2018 را همزمان با شب یلدا خبرداد.

به گزارش  خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، میرعلی اصغر الموسوی، افزود: با توجه به اینکه مراسم رسمی افتتاح تبریز 2018 همزمان با نوروز 97 افتتاح خواهد شد ستاد استانی تصمیم گرفته با هماهنگی ستادملی مراسم مردمی این رویداد جهانی را همزمان با شب یلدا آغاز کند.

وی یادآورشد: برنامه های مختلفی براساس شب یلدا در نظرگرفته شده است که این برنامه ها تا 10 دی ماه همزمان با آغاز سال میلادی 2018 ادامه خواهد داشت.

الموسوی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای این 10 شب یادآور شد: ویژه برنامه هایی برای این بازه زمانی در نظر گرفته شده است که آن را در زیر مجموعه شعار "سو سپین کوچه لره شهریمیزه قوناق گله جاق" انجام می شود که مقصود از آن آماده سازی ذهنی شهروندان و جذب مشارکت آن ها در میزبانی تبریز 2018 است.

مشاور عالی شهردار تبریز اظهار کرد: این برنامه با اجرای آتش بازی در بیش از 5 نقطه شهر آغاز می شود و اجرای موسیقی سنتی و آیینی و ارائه خوراکی های محلی همچون باقلا و لبو از جمله آن خواهد بود.

وی همچنین گفت: تازه دامادهایی که به نوعروس ها ارمغان شب یلدا می برند اگر تمایل داشته باشند به آن ها از طریق شهرداری تبریز لباس سنتی و طبق و ترمه امانت داده می شود تا این رسم دیرینه را به شکل آیینی برگزار کنند.

الموسوی یادآورشد: همزمان با هفتم و هشتم دی ماه یک کنسرت بزرگ موسیقی با حضور یکی از چهره های بین المللی موسیقی آذربایجان برگزار می شود و طی این 10 شب برنامه های موسیقی شاد در سالن الغدیر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای مسابقه ای توسط شورای مشاورین جوان 2018 خاطرنشان کرد: یک مسابقه انشا نویسی بین محصلان با موضوع "نامه ای به دوست خود بنویسید و ضمن معرفی شهر خود او را به تبریز دعوت کنید"  برگزار می شود که این مسابقه در مقطع ابتدایی و راهنمایی به زبان فارسی و در مقطع دبیرستان به زبان غیرفارسی و مخصوصا انگلیسی خواهد بود.

نماینده شهردار تبریز در امور اجرایی ستاد تبریز 2018 در پایان اظهارکرد: همزمان با 10 دی ماه و شب ژانویه و شب آغازین تبریز 2018 برنامه ای با حضور معاون رئیس جمهور و مقامات محلی در مهمانسرای تاریخی پیام (یام) مرند با حضور یکی از چهره های مطرح موسیقی سنتی ایرانی برگزار خواهدشد.

 

نظر شما