معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

دانشگاه باید نیازهای خاموش جامعه را به مسئولان تذکر دهد

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۸:۵۰:۲۱
کد خبر: ۶۵۰۷۸۹
دانشگاه باید نیازهای خاموش جامعه را به مسئولان تذکر دهد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که دانشگاهیان باید تقاضاهای خاموش اجتماعی را در بدنه جامعه شناسایی و در این خصوص به خدمت گزاران جامعه تذکر دهند، گفت: چرا که در غیر این صورت، فلسفه وجودی دانشگاه مخدوش شده و کارکرد آن مثمر ثمر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان، با بیان این‌که طبق آیات الهی، تمامی انسان‌ها همواره به علم آموزی و پژوهش دعوت شده اند، اظهار کرد: علی رغم توصیه‌های فراوان جهت تحقیق و پژوهش در آموزه های دینی، این موضوع در کشور ما در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر این‌که طی قرن‌های متمادی، اکثر جوامع اسلامی از روش‌های علمی و پژوهشی به دور افتاده است، افزود: مقوله پژوهش در تحقیقات موضوعات مختلف حائز اهمیت است و ما باید نسبت به وضعیت گذشته، به موضوع پژوهشی توجه ویژه کنیم و انجام پژوهش در مسائل اجتماعی و مطالعات علمی، سیاسی و فرهنگی را مجدداً مورد بازنگری دقیق قرار دهیم.

وی افزود: در جوامع پیشرفته روش‌های علمی را اصلاح کرده و برخورد و روش علمی را در پژوهش‌های خود اجرایی کرده‌اند.

شهرتی‌فر با بیان این‌که پژوهشگران ما در انجام پژوهش‌های مختلف پیشتاز هستند، افزود: متاسفانه پژوهشگران جامعه ما در بیان مسئله در جامعه دچار مشکل اساسی هستند و علل این‌که دانشگاه نمی‌تواند تقاضاهای روشن و خاموش جامعه را پاسخ دهد، در همین موضوع پژوهش نهفته است.

وی با تاکید بر این‌که برخی از دانشگاه‌ها طرح مسئله‌ خود را آزادانه در جامعه بازگو نمی‎کنند، افزود: دانشجویان باید مجهولی را به معلوم تبدیل کنند و شرایطی ایجاد کنیم که بر اساس نیازسنجی، اقدامات پژوهشی انجام دهند تا بتوان نتایج مثبتی به دست آوریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نتوانسته‌ایم فضای لازم را از لحاظ روانی در دانشگاه‌ها فراهم کنیم و باید به این موضوع توجه کنیم؛ چرا که روش‌های پژوهشی ما در زمینه‌های مختلف دچار مشکل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه یک نوع نهاد اجتماعی و فرهنگی از نوع دانش است و فلسفه‌ی آن نیز تولید رفاه اجتماعی از طریق علم، دانش و پژوهش است، اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند جهت اداره جامعه از طریق دانش پژوهشی و علم آموزی ورود کند و معتقدم رسالت دانشگاه غیر از این نخواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان با بیان این‌که در دولت تدبیر و امید شفاف‌سازی اداره جامعه به عنوان یک سیاست ابلاغ شده و در حال اجرا است، افزود: نمونه‌ی بارز این سیاست را می‌توان در بودجه ی 97 مشاهده کرد که تمامی اطلاعات بودجه‌ای کشور به صورت شفاف در لایجه درج شده و علی‌رغم نقد برخی از رسانه‌ها، این سیاست اقدامی قابل تحسین است و مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص تصمیم گیری لازم را انجام دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز