شهردار تبریز:

ایده «باغ‌ بانوان» در برنامه‌ سال آینده عملیاتی می‌شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۲:۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۵۱۵۳۰
ایده «باغ‌ بانوان» در برنامه‌ سال آینده عملیاتی می‌شود
شهردار تبریز با تاکید بر این‌که فرصت‌های حضور اجتماعی بانوان باید تقویت شود، از طراحی ایده «باغ‌ بانوان» در برنامه‌ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال‌های اخیر پارک‌های بانوان، کارکرد محدودی داشته و نتوانسته مطابق انتظار، در خدمت نشاط، فعالیت و ورزش بانوان باشد.

وی با بیان این‌که پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی باید با حفظ شان و کرامت بانوان طراحی و اجرا شود، گفت: شرایط فعالیت بانوان، تنها با دیوارکشی و جداسازی محوطه‌ها نمی‌تواند عملی شود و باید زمینه‌ای ایجاد شود که حضور آسوده بانوان به معنی واقعی در تمام بخش‌های این فضاها ممکن باشد.

شهردار تبریز با بیان این‌که  جانمایی و طراحی «باغ‌ بانوان» به همین منظور در لایحه برنامه و بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی خواهد شد، تصریح کرد: این باغ‌ها علاوه بر این‌که فضایی توام با تکریم، آرامش و اطمینان برای بانوان خواهد بود، قابلیت ارائه خدمات متنوع را نیز خواهد داشت.

شهین‌باهر با تاکید بر این‌که مراکز ویژه بانوان باید با در نظر داشتن ضرورت‌ها و نیازهای تفریحی، ورزشی و خدماتی لحاظ شود، خاطرنشان کرد: ارائه امکانات ورزشی، خدماتی و تفریحی، فروشگاه‌های متنوع، رستوران و کافی‌شاپ، از جمله بخش‌های  «باغ‌ بانوان» است که در لایحه برنامه و بودجه سال ۹۷ نیز خواهد آمد.

وی ادامه داد: در کنار فضاهای متنوع، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خوداشتغالی و گالری‌ها، از دیگر بخش‌های باغ‌ بانوان خواهد بود. 

شهردار تبریز با بیان این‌که باغ بانوان، ایده‌ای است که با پشتیبانی مطالعات لازم، سال آینده به صورت پایلوت، عملیاتی می‌شود، افزود:  با این حال، رسیدن این ایده به نقطه ایده‌آل، نیازمند مشارکت و همراهی بانوان به ویژه در مباحث کارشناسی است.

شهین‌باهر تاکید کرد: از عموم فعالان حوزه زنان و اساتید و کارشناسان این حوزه انتظار داریم با ارائه راهکارها، پیشنهادها و نظرات خود، در رسیدن این طرح به حالت مطلوب، یاری‌مان کنند تا در سال‌های آتی، بتوانیم به صورت فراگیر شاهد افزایش این مراکز باشیم.

 

نظر شما