در گفت‌وگوی اختصاصی معاون استاندار آذربایجان شرقی با برنا مطرح شد:

۱۴ دی‌ماه زمان قطعی پیش رویداد تبریز ۲۰۱۸/ احصای ۱۲ برنامه شاخص برای اجرا در طول سال ۲۰۱۸

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۰:۲۲:۴۱
کد خبر: ۶۵۶۹۷۹
۱۴ دی‌ماه زمان قطعی پیش رویداد تبریز ۲۰۱۸/ احصای ۱۲ برنامه شاخص برای اجرا در طول سال ۲۰۱۸
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز منتظر آغاز رسمی برنامه‌های 2018 نمی‌ماند گفت: 14 دی‌ماه زمان قطعی پیش رویداد تبریز 2018 است.

محمدصادق پور مهدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تبریز 2018 یک فرصت برای توسعه در جذب گردشگر محسوب می‌شود و ما باید در موضوعات ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم در این رویداد متمرکز شویم.

وی با تأکید بر اینکه شخصاً این موضوع را در استانداری به‌صورت تمام‌وقت، پیگیری می‌کنم افزود: باید با توجه به واقعیت‌های موجود برنامه‌ریزی کنیم در حال حاضر به‌صورت کامل زیرساخت‌های موردنیاز برای پذیرایی از میهمانان در فصل زمستان آن‌چنان‌که بایدوشاید در استان محیا نیست اما باوجود تمام این مسائل ما از چندین ماه گذشته برنامه‌هایی را در راستای تبریز 2018 شروع کرده‌ایم.

پور مهدی، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های ملی آغاز برنامه‌های رسمی تبریز 2018 از فروردین‌ماه 97 شروع و تا فروردین 98 ادامه خواهد داشت؛ اما ما برنامه‌ای نیز برای هفته جاری داریم و مسئولان ملی در پیش رویداد نیز حضور خواهند داشت.

وی نقش آژانش های مسافرتی در جذب گردشگر خارجی را مهم دانست و گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما جذب گردشگر خارجی است و این موضوع باید به‌صورت تخصصی و متمرکز پیگیری شود در حال حاضر ما با مجموعه‌های مرتبط گردشگری جلسات منظمی را ترتیب داده‌ایم تا تور گردان ها پکیج‌های مخصوص تبریز گردی را در برنامه‌های گردشگری جای دهند.

وی از ابتکار عمل یک شهروند تبریزی برای جذب گردشگر نیز خبر داد و گفت: این قبیل موضوعات در چهارچوب‌های رسمی نمی‌گنجد و مردم و بخش خصوصی اصلی‌ترین نقش را در تبریز 2018 بر عهده‌دارند برای نمونه یک شهروند تبریزی در ابتکاری موضوع تور فرش تبریز را آغاز کرده است و تا به امروز نزدیک به 50 نفر از کشورهای خارجی برای حضور در این تور اعلام آمادگی کرده‌اند و در اردیبهشت‌ماه 97 شاهد حضور این گردشگران در تبریز خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، از راه‌اندازی صرافی در فرودگاه تبریز نیز خبر داد و گفت: دولت باید نقش حمایت گر و تسهیل‌کننده را در تحقق برنامه‌های تبریز 2018 بر عهده داشته باشد برای نمونه طی روزهای گذشته نخستین صرافی در فرودگاه تبریز افتتاح شد تا گردشگران به سهولت مسائل مالی خود را در این مجموعه انجام دهند.

وی از اجرای 163 رویداد فرهنگی، علمی، گردشگری و... در طول سال 2018 در تبریز خبر داد و گفت: از این تعداد رویداد نزدیک به 12 برنامه شاخص احصا شده است تا در این سال به‌صورت بین‌المللی عملیاتی شود.

پور مهدی، از انتشار تقویم رویداد 2018 نیز خبر داد و گفت: تمامی برنامه‌های نهایی شده باید به‌صورت تقویم رسمی منتشر شود و به‌صورت کنترل پروژه روند فعالیت این رویدادها مورد رصد قرار گیرد.

معاون عمرانی اشاره‌ای نیز به جنب‌وجوش مردمی در این رویداد کرد و گفت: ما معتقدیم جوانان ما با تسلط به برنامه‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای مختلف گردشگری آینده گردشگری را در دست خواهند گرفت و امروز نیز چندین برنامه گردشگری توسط جوانان خوش‌ذوق تبریزی در حال تدوین است و با نهایی شدن آن‌ها شاهد تحول بزرگی در این عرصه خواهیم بود.

وی، متذکر شد: بار دیگر تأکید می‌کنم که کار فرهنگی درازمدت است 2018 نه نقطه انتها بلکه نقطه آغاز گردشگری تبریز است و همه برای تحقق این مهم باید دست‌به‌دست هم دهیم و باقدرت پیش برویم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز