استاندار تأکید کرد:

معرفی میراث معنوی تبریز و آذربایجان شرقی به جهانیان در رویداد تبریز ۲۰۱۸

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۹:۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۵۷۳۳۷
معرفی میراث معنوی تبریز و آذربایجان شرقی به جهانیان در رویداد تبریز ۲۰۱۸
استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشترک مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان درخصوص برگزاری هر چه بهتر رویداد تبریز 2018، با اشاره به تاریخچه ارزشمند تبریز در فرهنگ، تعلیم و تربیت و قدمت حدود 90 ساله تاسیس اولین مدرسه تجارت و بازرگانی در این شهر، گفت: در رویداد تبریز 2018 باید قابلیت های استان پررنگ شده و آنها را به مردم سراسر ایران و دنیا بشناسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش افزود: گردشگری سهم بسزایی در اقتصاد کشورها دارد، جذب یک گردشگر معادل فروش 23 بشکه نفت و ورود هر گردشگر فرصت طلایی برای صادرات محصولات از طریق گردشگری است.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل در بخش گردشگری ارزان ترین نوع اشتغال است، اظهار کرد: دولت موظف به ایجاد زیرساخت ها برای سهولت تردد گردشگران و ایجاد امنیت آنان بوده و بخش خصوصی نیز باید وظیفه خود را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی ایفا کند.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اولویت رفتار همه اقشار جامعه از جمله بازاریان، مغازه داران، رانندگان تاکسی ها، دستگاه های خدماتی، بیمارستان ها، ارایه دهندگان خدمات و شهروندان باید جلب رضایت گردشگر باشد.

خدابخش با بیان اینکه شهر گردشگری اقتضائات خاص خود را دارد، ادامه داد: ارائه غذاهای متنوع سنتی در رستوران ها، استفاده از خانه های قدیمی به عنوان هتل، رستوران و محل آسایش گردشگران و فعالیت غذاخوری ها بعد از ساعت 12 شب از جمله شرایط شهر گردشگر است که باید در رویداد تبریز 2018 این اقدام ها در تبریز نیز انجام شود.

وی گفت: در این رویداد باید میراث معنوی استان و تبریز به مردم سراسر کشور و دنیا معرفی شود و بیشتر بر روی میراث تاریخی، فرهنگ، آداب، رسوم و داشته های معنوی تمرکز کرد.

خدابخش افزود: از این رویداد باید برای ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و گردش اقتصادی استان و کشور به خوبی استفاده کرد.

مدیر افتخاری تبریز 2018 نیز در این جلسه با بیان اینکه رویداد تبریز 2018 فرصتی طلایی برای رساندن صدا و قابلیت های خود به سراسر ایران و خارج از کشور است، گفت: از طریق این رویداد باید قابلیت های استان و تبریز را در بخش های مختلف صنعتی، فرهنگی، گردشگری و تاریخی به گوش جهانیان رساند.

محمدرضا نعمت زاده، افزود: این استان دارای قابلیت های زیادی از جمله وجود فرش تبریز، خوشنویسی، مراکز فرهنگی و گردشگری، ابنیه های تاریخی، شعرا، علما و آزادی خواهان است که باید برای هریک از آن ها مطالب، برشور و پوسترهایی در قالب تبریز 2018 تهیه و آن ها را در دنیا معرفی کرد.

وی اظهار کرد: هر کسی که عرق ملی و شهری دارد باید آستین های خود را بالا زده و با استفاده از ظرفیت های خود بخشی از رویداد 2018 را برعهده گرفته و آن را تبلیغ کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز