هادی یوسف‌زاده در تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی:

۹ هزار فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی برای بیش از یکصد هزار کودک و نوجوان صورت گرفته است

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۹:۵۵:۳۶
کد خبر: ۶۵۷۸۴۵
۹ هزار فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی برای بیش از یکصد هزار کودک و نوجوان صورت گرفته است
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از تجهیز و افتتاح چهار مرکز سیار و پستی به مجموع مراکز کانون استان در ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،هادی یوسف‌زاده با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اقدامات و فعالیت‌های خوب و تاثیرگذاری در حوزه برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان استان صورت گرفته است.

وی افتتاح نخستین کامیونت نمایش سیار، دومین کتابخانه سیار شهری تبریز و کتابخانه پستی کانون در شهرستان اهر را از جمله این اقدامات عنوان و در عین حال تصریح کرد: سومین کتابخانه سیار تبریز نیز آماده افتتاح و راه‌اندازی است.  ضمن آنکه با پیگیری‌های انجام‌شده یک دستگاه خودرو توسط خیرین در شهرستان ورزقان خریداری شده و برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در ورزقان در اختیار کانون قرار خواهد گرفت.

یوسف‌زاده همچنین عنوان نمود: اجرای موفق « طرح سراسری توسعه کتاب و کتابخوانی » و طرح « کانون مدرسه » در سطح استان از جمله اقدامات مهمی است که با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی همراه شده است.

 وی اضافه کرد: خوشبختانه اجرای این دو طرح در سطح استان سبب‌شده است تا کودکان و نوجوانان در فضایی جذاب و تاثیرگذار در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه‌ای که برای آنها تدارک دیده شده است، حضور فعال داشته باشند.

مدیر کل کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی با اشاره به نحوه اجرای طرح « کانون مدرسه »، آموزش غیرمستقیم مفاهیم و مطالب درسی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: بیش از چهار هزار دانش‌آموز از 57 مدرسه و 135 کلاس مشمول این طرح هستند که در 21 مرکز ثابت و سیار کانون استان به فراگیری مطالب درسی در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون مشغول می باشند.

یوسف زاده حضور تریلی نمایش سیار کانون استان در جمع کودکان و نوجوانان زلزله‌زده کرمانشاه و برنامه‌های مرتبط با فعالیت‌های امداد فرهنگی در این مناطق را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: توجه ویژه به مناطق محروم و افزایش خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان این مناطق به‌ویژه مناطق آسیب‌پذیر از جمله اولویت‌های کانون استان است.

وی با اشاره به توسعه مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون در تبریز و شهرستان‌ها تصریح کرد: این افزایش به منظور تسهیل و تسریع در دسترسی خانواده‌ها به این محصولات صورت گرفته است.

وی با اشاره به بیش از 9000 فعالیت فرهنگی هنری و ادبی برای بیش از یکصد هزار کودک و نوجوان از مرداد ماه سال جاری تاکنون افزود: برگزاری گسترده برنامه‌های هفته ملی کودک، هفته کتاب، تجهیز کتابخانه تعدادی از مدارس و برگزاری جشن‌های کتاب در مراکز کانون، حضور گسترده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب و برپایی کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی و اجرای نمایش عروسکی و عرضه کتاب با 50 درصد تخفیف، برپایی اردوی اعضای پسر نوجوان منتخب مراکز کانون استان در اردوگاه دلگشای چالوس با موضوع بازی – آب و طبیعت و برگزاری سوگواره عکس محرم، اجرای جشن‌های قصه‌گویی در سراسر استان، میزبانی حوزه یک کشوری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی همراه با اعزام قصه‌گویان به مدارس و برگزاری نشست‌های تخصصی قصه‌گویی در دانشگاه فرهنگیان و برپایی کارگاه‌های قصه‌گویی برای مربیان و همچنین اجرای جشنواره میهمانی از سرزمین کتاب، از جمله دیگر اقدامات و فعالیت‌های کانون استان در این مدت است.

یوسف‌زاده در عین حال تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی نیز تا پایان سال جاری تدارک دیده شده است که از آن جمله می‌توان به جشنواره بازی‌های بومی محلی، تجلیل از برگزیدگان کودک و نوجوان، طرح توسعه و تعمیق فرهنگ نماز و نیز ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر، اشاره کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز