معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار بوم‌گردی برای آذربایجان شرقی پرداخت می‌شود

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۰۸:۳۴:۳۲
کد خبر: ۶۵۸۲۴۳
۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار بوم‌گردی برای آذربایجان شرقی پرداخت می‌شود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تردد روزانه سه هزار نفر به روستای گردشگری کندوان از استاندار آذربایجان شرقی خواست نسبت به تعمیر و بازسازی جاده این روستا توجه و اقدامات لازم هر چه سریعتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سید ابولفضل رضوی در همایش تبیین قانون و آئین نامه اجرایی قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان شرقی در تبریز تاکید کرد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری آماده همکاری برای تعمیر و بازسازی راه روستایی کندوان است.

وی اظهار کرد: ضروری است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی از تنگ نظری های خود نسبت به ساختن هتل های مصنوعی سنگی در کندوان دست بردارند.

رضوی همچنین در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال زایی برای مناطق محروم در کشور، گفت: آذربایجان شرقی بعد از خراسان جنوبی رتبه اول را در جذب اعتبارات از منابع بانک سینا را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تا آخر دی ماه جاری هر استانی که موفق به عقد قرار داد اشتغال پایدار و مطمئن در روستاها از منبع 400 میلیارد ریالی بانک سینا شود، سر ریز استان های دیگر به آن استان پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: 200 میلیارد ریال اعتبار درخواستی استاندار آذربایجان شرقی برای حوزه گردشگری روستایی و بوم گردی برای این استان پرداخت می شود.

 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مناطق روستایی و محروم گفت: این تسهیلات در روستاهای مرزی با کارمزد 4 درصد، غیرمرزی 6 درصد و در شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز 10 درصد پرداخت می شود.

رضوی افزود: مدت زمان برگشت تسهیلات سرمایه در گردش اشتغالزائی روستایی 18 ماه است و مدت زمان برای پرداخت وام های روستایی سه سال اول دوره مشارکت و تنفس بوده و از سال چهارم برگشت اقساط انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: پایدار بودن شغل و اقتصادی بودن پروژه از موضوعات بسیار مهم در پرداخت تسهیلات و اولویت های پرداخت ما شرکت های مشارکتی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر روستایی دارای پتانسیل خاص باشد و کسی از اهالی روستا نیز سرمایه گذاری نکند، سرمایه گذار غیربومی می تواند در آن روستا اقدام به سرمایه گذاری کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز