بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز پایلوت زایمان بی درد دارویی در شمالغرب کشور

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۱۵:۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۶۰۱۷۷
بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز پایلوت زایمان بی درد دارویی در شمالغرب کشور
رئیس بیمارستان 29 بهمن تبریز و متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه این بیمارستان پایلوت زایمان بی درد دارویی در منطقه شمالغرب کشور است، گفت: 90 درصد مادرانی که به این روش زایمان کرده اند، رضایت کامل دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،دکتر لیدا حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خواسته های اصلی متخصصان زنان و دوستداران مادر انجام نشدن زایمان به صورت سنتی همراه با درد و رنج است، افزود: برای جلوگیری از آسیب های روحی و جسمی به مادر بخش زایمان بی درد در این بیمارستان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت علم و داروهای جدیدی که وارد بازار شده، اکنون از روش های دارویی برای زایمان بی درد استفاده می شود که 90 درصد مادرانی که به این روش زایمان کرده اند رضایت کامل داشته و عوارض زایمان نیز بسیار کاهش یافته است.

حیدری اظهار کرد: در این روش داروها از طریق پمپ به بدن انتقال می یابد و این دارو به جنین منتقل نمی شود و هیچ تاثیر منفی بر روی نوزاد ندارد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ترویج زایمان طبیعی در استان هستیم، گفت: در این روش کمترین آسیب به مادر وارد می شود و عوارض ناشی از عمل جراحی سزارین وجود ندارد.

متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: در آذرماه گذشته 35 نفر از طریق زایمان بی درد دارویی در این بیمارستان وضع حمل کرده اند که بر اساس نظر سنجی های انجام شده از این مادران 90 درصدد ابراز رضایت داشتند.

وی ادامه داد: در این روش یک تکنسین بیهوشی به همراه ماما در کنار مادر حضور دارد و بطور مرتب تا زمان زایمان تحت مراقبت و کنترل است.

حیدری همچنین با اشاره به راه اندازی بخش ال دی آر (LDR) تا پایان سال جاری در این بیمارستان، اضافه کرد: در این بخش به هنگام زایمان بی درد همسر فرد نیز خواهد توانست در کنار او حضور یابد و ورودی این بخش برای راحتی حال دیگر بیماران به صورت جداگانه از سایر بخش ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انجام زایمان بی درد وضعیت مادر توسط متخصص بیهوشی و متخصص زنان و زایمان بررسی می شود و این زایمان با رضایت آگاهانه فرد انجام می شود.

رئیس بیمارستان 29 بهمن تبریز همچنین با اشاره به کلاس هاس آموزشی زایمان طبیعی در این بیمارستان گفت: در این کلاس ها آموزش های لازم توسط کارشناسان مامایی به مادران باردار در هر بازه زمانی از بارداری که مراجعه کنند، ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند فرهنگ سازی در زمینه زایمان طبیعی در جامعه هستیم، افزود: خونریزی های بعد از عمل جراحی، عفونت، ناتوانی در حرکت و دیگر عارضه های عمل جراحی سزارین در زایمان طبیعی وجود ندارد.

دکتر حیدری در خصوص مادرانی که زایمان نخست آن ها به صورت سزارین انجام شده، اظهار کرد: بعد از گذشت حداقل سه سال و ترمیم بافت رحم در شرایط خاص و با بررسی متخصص زنان و زایمان این مادران نیز می توانند زایمان طبیعی انجام دهند.

 

نظر شما