در پیام شهردار تبریز به مناسبت «روز ایمنی در برابر زلزله» تاکید شده‌است؛

ضرورت ارتقای فرهنگ ایمنی و دانش فنی در کاهش اثرات بلایای طبیعی

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۳:۰۰:۴۹
کد خبر: ۶۶۰۵۴۲
ضرورت ارتقای فرهنگ ایمنی و دانش فنی در کاهش اثرات بلایای طبیعی
شهردار تبریز در پیامی با گرامیداشت پنجم دی، روز ایمنی در برابر زلزله، بر ضرورت ارتقای فرهنگ ایمنی، دانش فنی و همگرایی عمومی در کاهش اثرات بلایای طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا درآذربایجان شرقی،  ایرج شهین‌باهر آمده است: کشورمان با واقع‌شدن در مسیر کمربند زلزله، در طول تاریخ، بارها و بارها، با زمین‌لرزه‌های قدرتمند و مهیب مواجه بوده‌است. با این حال، زمین‌لرزه ویرانگر بم در پنجم دی ماه ۱۳۸۲ که ده‌ها هزار قربانی و مصدوم برجای گذاشت؛ نقطه عطفی در حوزه فرهنگسازی ایمنی، مدیریت بحران، امداد، نجات و اسکان به شمار می‌رود.

شهردار تبریز در ادامه این پیام، به زلزله‌های یک ماه گذشته اشاره و خاطرنشان کرده‌است: هر یک از این لرزه‌ها، زنگ خطری است که باید بخش‌های مختلف مدیریتی و اقشار شهروندان را نسبت به هشدار زلزله آگاه کند.

وی با یادآور شدن این نکته که بیشترین ضرایب آیین‌نامه «۲۸۰۰ طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله» مربوط به آذربایجان‌شرقی و تبریز است، متذکر شده‌است: تجربه زمین‌لرزه غرب کشور نشان داد که بخشی از تلفات، مربوط به نکات فنی و عمرانی است؛ ارتقای مسئولیت‌پذیری در میان دانش‌آموختگان مهندسی و افزایش نظارت‌های فنی، از ضرورت‌هایی است که باید در بستر قانونی و محتوایی، تقویت شود.

شهین‌باهر به معضل حاشیه‌نشینی ۲هزار هکتاری و بافت فرسوده۲۵۰۰ هکتاری تبریز اشاره و یادآور شده‌است: شهرداری، علاوه بر وظایف اثرگذار در تحکیم و تقویت بافت‌‌های شهرداری، با توجه به برخورداری از ظرفیت سازمان‌های تخصصی، نقش عمده‌ای نیز در ساختار حوزه مدیریت بحران دارد؛ با این حال، تامین اهداف این حوزه نیازمند مشارکت و همگرایی عموم دستگاه‌های اجرایی در بخش های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

وی در پایان این پیام، پنجم دی، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی را به عموم فعالان حوزه مدیریت بحران تبریک گفته و اظهار امیدواری کرده‌است، با توجه به ابعاد فرهنگی و آموزشی بلایای طبیعی، خسارات و پیامدهای آتی در کشورمان کاهش داشته باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز