معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد:

اعزام ۵ هزار مددجوی آذربایجان شرقی به اردوهای زیارتی

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۱۰:۲۲:۰۸
کد خبر: ۶۶۰۸۳۱
اعزام ۵ هزار مددجوی آذربایجان شرقی به اردوهای زیارتی
معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: پنج هزار و 262 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در 9 ماهه سال جاری به عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم اعزام شدند.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یوسف زمانی معاون فرهنگی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه پنج هزار و 262 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در 9 ماهه سال جاری به عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم اعزام شدند، گفت: برای اعزام این تعداد از مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه از این تعداد چهار هزار و 359 نفر از مددجویان تحت حمایت به مشهد مقدس و قم اعزام شدند، افزود: طرح شوق زیارت باهدف اعزام مددجویانی که تاکنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) و امام رضا (ع) را نداشته‌اند، با کمک خیران اجرا می‌شود.

زمانی بابیان اینکه 903 نفر از خانوارهای تحت حمایت نیز در 9 ماهه امسال راهی عتبات عالیات شدند، بیان کرد: مددجویان در مدت یک هفته، بارگاه ملکوتی حضرت امام علی (ع) در نجف اشرف و حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را در کربلای معلی زیارت کردند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: اردوهای زیارتی باهدف تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود.

وی با دعوت از خیران آذربایجان شرقی برای کمک به اعزام بیشتر مددجویان به اردوهای زیارتی، افزود: مشارکت گسترده خیران در طرح شوق زیارت موجب می‌شود تا تعداد بیشتری از مددجویانی که در حسرت زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) هستند، عازم مشهد مقدس شوند.

زمانی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و 500 نفر از دانش آموزان تحت حمایت به اردوهای آموزشی و تربیتی اعزام‌شده‌اند، افزود: در قالب برنامه‌های اوقات فراغت، این دانش آموزان به اردوگاه‌های آموزشی تربیتی شهید مطهری گیلان و شهید رجایی مازندران اعزام و از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مذهبی، فرهنگی و مهارت‌آموزی بهره‌مند شدند..

وی بابیان اینکه برگزاری اردوهای آموزشی و تربیتی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در جهت ایجاد نشاط و شادابی در بین مددجویان تحت حمایت است، گفت: این اردوها باهدف رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی، اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین مددجویان به‌خصوص نوجوانان و جوانان تحت حمایت برگزار می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز