دبیر ستاد توسعه زیست فناوری مطرح کرد:

۱۲ طرح فناورانه در حیطه زیست فناوری شرکت کننده در نمایشگاه ربع رشیدی حمایت می شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۱۱:۲۵:۴۲
کد خبر: ۶۶۱۹۶۷
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از حمایت این مجموعه از 12 طرح فناورانه در حوزه زیست فناوری خبر داد که آباه ماه امسال در پنجمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی شرکت کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مصطفی قانعی در حاشیه نشست مشترک با فناوران حوزه زیست فناوری شرکت کننده در نمایشگاه ربع رشیدی اظهار کرد: امروز منتخبی از فناوران فعال در حوزه زیست فناوری طرح های خود را در نشست تخصصی ارائه کردند که اکثر طرح ها در سطح قابل قبولی بودند.

وی ادامه داد: ما تا به امروز همکاری نزدیکی با استان آذربایجان شرقی به صورت نظامند نداشتیم اما خوشبختانه با پیگیری های منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی از سه ماه گذشته این همکاری ها شکل گرفته است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: استان آذربایجان شرقی هنوز محصولی از فناوری پیشرفته زیستی ندارد اما کارهایی آغاز شده است و ما امیدوایم با حمایت های خود شاهد ورود شرکت های جدید  در این حوزه  در بازار محصولات زیست فناوری باشیم.

وی با اشاره به حمایت های موردی از فناوران استان توسط این ستاد گفت:  ما دو حمایت جدی از قبل داشتیم  که مربوط به داروهای جدید در گیاه درمانی و تصفیه فاضلاب می شدند اما با این روند امیدواریم این حمایت های به صورت نظامند صورت گیرد.

قانعی با اشاره به وظایف این ستاد اظهار کرد:  وظیفه اصلی ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ملی، هماهنگی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور، نظارت بر پیشرفت زیست‌فناوری در کشور و اهداف کلی آن شامل ارتقا دانش و فناوری های زیستی به منظور کسب ثروت و رفاه عمومی، ماموریت ستاد، فراهم‌نمودن بستر رشد و گسترش هوشمند و جهشی زیست‌فناوری در کشور، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و ارزیابی پیشرفت زیست‌فناوری در کشور، هماهنگی ملی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت بیشینه از زیست‌فناوری، نظارت بر اجرای سند (برنامه) ملی زیست‌فناوری و اطمینان از تحقق اهداف و برنامه‌های آن و ... است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز