مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:

ثبت ۶ اثر طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۲:۰۶:۳۴
کد خبر: ۶۶۳۹۳۵
ثبت ۶ اثر طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت شش اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در این خصوص گفت: در نشست کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی سازمان میراث فرهنگی، پرونده شش اثر طبیعی استان مورد بررسی قرار گرفته و پس از تائید نهایی توسط کارشناسان، این آثار ارزشمند طبیعی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی افزود: ثبت این آثار طبیعی در راستای حفظ گونه‌های ارزشمند طبیعی، پس از تائید شورای ثبت استان پرونده‌ها به دفتر مدیر کل ارسال شد و در نهایت در نشست کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی سازمان میراث فرهنگی بررسی و در نهایت شش پرونده پیشنهادی شامل درختان کنهسال استان ثبت و در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: درخت کهنسال روستای مقیاس و مجموعه درختان کهنسال و چشمه کنار این درختان واقع در روستای خسروکندی شهرستان کلیبر، درخت کهنسال روستای کوانق و مجموعه درختان کهنسال و چشمه کنار این درختان واقع در روستای طوعلی سفلی شهرستان خداآفرین، درخت کهنسال گردو روستای اندریان از توابع شهرستان ورزقان و درخت کهنسال (نعلبند)  واقع در دروازه شهر مراغه از آثار طبیعی استان در فهرست آثار طبیعی ثبت شده ملی قرار گرفتند.

آبدار خاطر نشان کرد: قرار گرفتن این آثار طبیعی در فهرست میراث ملی تأثیر بسزایی در معرفی این آثار به عنوان بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی خواهد داشت.

نشست کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی سازمان میراث فرهنگی با حضور "فرهاد نظری" مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی و اعضای کمیته  با هدف بررسی آثار طبیعی کشور و ثبت پرونده های پیشنهادی برگزار شد.

 

نظر شما