مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی:

توسعه منطقه کلیبر با تعریف پروژه های پیشران قوت می گیرد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۰:۵۳:۴۳
کد خبر: ۶۶۵۰۱۴
توسعه منطقه کلیبر با تعریف پروژه های پیشران قوت می گیرد
مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی توسعه منطقه کلیبر را با تاکید بر استفاده از پتانسیل های طبیعی این منطقه ضروری دانست و گفت: توسعه این منطقه با تعریف پروژه های پیشران قوت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  علی جهانگیری در نشست تخصصی شبکه نوآوری وفناوری زیستی استان اظهار کرد: خوشبختانه با نگاه  تخصصی فرماندار این منطقه شاهد حرکت هایی در راستای استفاده از فناوری های نو در این منطقه هستیم و امیدواریم این مسیر در جهت هسته های کلیدی تعریف شده در این منطقه عملیاتی شود.

وی با اشاره به پتانسیل های طبیعی در این منطقه یادآور شد: اگر قرار است در بحث گیاهان دارویی این منطقه ورود جدی داشته باشیم باید با شناخت دقیق بازار هدف و دانش مورد نیاز برای تولید محصولات استاندارد و فرآوری شده این کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در بخش های زیستی نیازمند شناخت متغییر های متعدد و پیچیده ای است که باید  این متغییر ها با دقت رصد شده و بعد از آن برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی متذکر شد: با شعار نمی توان در بخش های فناوری فعالیت کرد و برای ورود جدی در این بخش نیازمند موتور محرکه قوی هستیم.

 جهانگیری گفت: خوشبختانه در بخش تولید گیاهان دارویی اطلاعات تخصصی با وجود شبکه زیستی در استان موجود است و امیدواریم این جلسه شروعی برای استفاده از پتاسیل های این شبکه در راستای توسعه منطقه کلیبر باشد.

وی خاطرنشان کرد: استراتژی توسعه منطقه کلیبر با رعایت تمام مولفه های زیست محیطی  وبا تاکید بر اشتغال زایی باید عملیاتی شود.

وی حمایت صندوق توسعه ملی از اشتغال زایی در مناطق روستایی را یادآور شد و گفت: خوشبختانه این صندوق بستر مناسبی برای حمایت از روستاییان در نظر گرفته است و فرمانداری کلیبر می تواند از این فرصت استفاده کند.

در ادامه این جلسه متخصصین حوزه زیستی به ارائه نکته نظرات خود در رابطه با امکان ایجاد مجموعه هایی برای تولید گیاهان دارویی  در این منطقه پرداختند.

 

 

نظر شما