حرکت چرخ های صنعت در منطقه آزاد ارس

آمیکو با محصولات جدید در راه بازار خودرو

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۰:۳۶:۳۱
کد خبر: ۶۶۵۵۷۶
آمیکو با محصولات جدید در راه بازار خودرو
استمرار رشد صنعتی منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران، در سالجاری نیز ادامه داشته و چرخ های صنعت در این منطقه با سرعت مناسب در راستای تولید و اشتغال زایی حرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، کسب عنوان صنعتی ترینمنطقه آزاد ایران و رتبه برتر در زمینه صادراتی در بینمناطق آزاد کشور نشان از عزم جدی منطقه آزاد ارس در رسیدن به چشم انداز بلندپروازانهای دارد که مسئولان این منطقه به دنبال آن هستند.

بررسیهای اولیه آماری و گزارشهای رسمی نشان می دهد که منطقه آزاد ارس در 9 ماه اخیر از سال 96 جزو مناطق فعال کشور در حوزه صنعت بوده است و رکود خاص حاکم برای بخشهای صنعتی کشور و برخی از مشکلات عمومی باعث نشده است که از شتاب رشد صنعتی منطقه آزاد ارس کاسته شود.

آمیکو با محصولات جدید در راه بازار خودرو 

گروه صنعتی  آمیکو یکی از قدیمی ترین شرکت های صنعتی در منطقه آزاد ارس  می باشد که فعالیت خود را در سال ۱۳۶۸ با تاسیس شرکت صنعتی آذر موتو ر در منطقه جلفا و ثبت جهانی برند آمیکو شروع  نموده و اکنون پس از گذشت نزدیک به دو دهه همچنان در این عرصه پیشتاز است. 

شاید تا بحال آمیکو را بیشتر با خودروهای تجاری و مخصوصاً کامیون‌های آن شناخته باشیم. اما از چند ماه پیش شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) پیکاپ های تک و  دو کابین جدید را طراحی و عرضه بازار خودرو کرده است.

 غلامرضا صادقیان مدیر عامل شرکت ارس خودرو دیزل( آمیکو)  گفت:  آمیکو در راستای بهره گیری از روش های  جهانی مدیریت کیفیت و استقرار آن در تمامی واحدهای صنعتی گروه ، همواره توانسته است ضمن تولید محصولات با کیفیت  ، رضایت مشتریان را به خود معطوف کند .غلامرضا صادقیان ادامه داد: شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) با بیش از یک دهه فعالیت تولیدی در زمینه خودروهای سبک،نیمه سنگین و سنگین تجاری از اوایل سال جاری اقدام به تولید دو نوع وانت دو کابین و تک کابین یورو 5 با استانداردهای 88 گانه روز اروپا کرده که از نظر کارایی و کیفیت قابل مقایسه با پیکاپ های ژاپنی موجود در بازار ایران است و پیش بینی می شود با توجه به قیمت مناسب و کیفیت آنها ، جایگزین خودروی ژاپنی در ایران شوند. وی افزود: تست های عملیاتی که توسط بعضی از ارگان ها و سازمان های مصرف کننده این نوع پیکاپ ها در ایران انجام گرفته مویدقابل رقابت بودن و جایگزین شدن پیکاپ های آمیکو با ژاپنی های موجود در ایران  است.

مدیرعامل شرکت  ارس خودرو دیزل (آمیکو) با  اشاره به  تلاش کارکنان مجموعه گروه صنعتی آمیکو در منطقه آزاد ارس  و تولید روزانه ۴۰ دستگاه  وانت پیکاپ جدید تصریح کرد:  خط جدید تولید پیکاپ ها پس از انجام تست های نهایی  به مرحله بهره برداری رسیده است که به زودی با حضور مسئولان کشوری و استانی از این خط جدید تولید پیکاپ های تک و دوکابین در سایت منطقه آزاد ارس رونمایی خواهد شد.

صادقیان با اشاره به طرح های توسعه ای این شرکت در سال جاری افزود: شرکت ارس خودرو دیزل ضمن شروع به تولید انبوه انواع پیکاپ ، به دلیل نیاز صنایع و معادن کشور،برنامه تولید کامیون های دام تراک به ظرفیت 70 الی 100 تن را در خطوط تولید خود  قرارداده که تا پایان سال محصول جدید از این نوع کامیون های فوق سنگین به بازار متقاضی معادن کشور عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل با بیان اینکه  وانت پیکاپ های آمیکو یکی از مهمترین محصولات آمیکو می باشد که توانسته بازار خودروهای باری را تغییر گسترده ای دهد تاکید کرد:چند خودرو جدید نیز در این رده در دست طراحی واحد فنی و مهندسی این شرکت می باشد که به زودی ازاین محصولات رونمایی خواهد شد.

11پروانه بهره برداری و 27 پروانه تاسیس در سال 96

مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به استمرار رشد صنعتی منطقه آزاد ارس گفت: در طول 9 ماه گذشته سالجاری  11 واحد تولیدی صنعتی در منطقه آزاد ارس افتتاح و به بهره برداری رسیده اند که اکنون محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و خارجی روانه می دارند.

 «علی احسانی گرگری» ادامه داد: ببسیاری از واحد های صنعتی در این منطقه بیشتر از یک محصول تولید می کنند و برخی از واحدها نیز  دست به گسترش محصولات تولیدی زدهاند. وی با بیان اینکه 27 سرمایه گذار امسال  جواز تاسیس گرفته و سرمایه گذاری خود را در منطقه آزاد ارس آغاز کرده اند گفت: مجوزهای لازم برای راه اندازی واحد های تولیدی این سرمایه گذاران صادر و هم اکنون در مرحله تجهیز و خرید دستگاه ها و ساخت خط تولید خود می باشند که به زودی به بهره برداری می رسند.

احسانی ادامه می دهد: از این 27 شرکت، 2 شرکت نیز در حین تجهیز، تولید محصول نیز کردهاند و به صورت غیررسمی اولین سری از محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند.

مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به تنوع ارائه خدمات به سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در منطقه آزاد ارس، ادامه میدهد: واگذاری زمین برای ساخت مجتمع و واحد تولیدی یکی از خدماتی است که به سرمایه گذاران ارس داده میشود و در کنار آن سرمایه گذاران میتوانند از واحدهای استیجاری و پاساژهای صنعتی نیز استفاده کنند.

وی رشد صنعتی منطقه آزاد ارس را بدون وقفه عنوان کرد و می گوید: در تمام ماههای سال پروانه های جدید تاسیس و بهره برداری به سرمایه گذاران واگذار میشود و سعی می شود که با آسانتر کردن پروسه سرمایه گذاری و تولید، سرمایه گذاران بیشتری جذب منطقه آزاد ارس شوند.

احسانی خاطرنشان می کند: در دهه مبارک فجر نیز شاهد افتتاح بخش دیگری از شرکتهای تولیدی خواهیم بود و تا پایان سال، تعداد بیشتری از مجتمعها و واحدهای تولیدی در دست ساخت و تجهیز ارس، قادر به ارائه اولین محصولات خود خواهند بود.

 

 

نظر شما