مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی:

زنبورداران، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۹:۵۹:۰۴
کد خبر: ۶۶۶۵۸۸
زنبورداران، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی کلیه زنبورداران عضو شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه اتحادیه زنبورداران ایران زمین، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد نظری،  با اعلام خبر فوق افزود: در راستای اجرای ماده 2 ضوابط اجرایی ماده 2 آیین نامه اجرایی صندوق و با استناد به تفاهم‌نامه اخیر همکاری فیمابین صندوق و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین، افراد شاغل به شغل زنبورداری تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته و از مزایا و تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی مانند مستمری بازنشستگی، پیری، فوت و از کار افتادگی کلی برخوردار می‌شوند.

وی ، سقف سنی برای زنبورداران مشمول متقاضی عضویت در صندوق را 50 سال تمام و بدون محدودیت در جنسیت اعلام کرد و اظهار داشت: کلیه زنبورداران عضو شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین مشروط بر اشتغال بر شغل زنبورداری در زمان تقاضای عضویت می‌توانند با اخذ تاییدیه از اتحادیه سراسری، استانی و شهرستانی و یا شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه اتحادیه اقدام به عضویت در صندوق نمایند.

وی، تاییدیه اتحادیه و یا شرکت‌های زیرمجموعه را به منزله تایید اشتغال متقاضی به شغل زنبورداری و نیز سکونت متقاضی در مناطق روستایی، عشایری، شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت و... دانست و گفت: بنابراین موسسات کارگزاری صندوق ملزم به اخذ تاییدیه سکونت و یا اشتغال متقاضی از سایر مراجع ذیصلاح نیستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ادامه داد: همچنین در صورت ارایه پروانه زنبورداری دارای تاریخ اعتبار از سوی متقاضی عضویت در صندوق، دیگر نیازی به اخذ تاییدیه مجدد از اتحادیه و شرکت‌های زیرمجموعه نیست.

نظری در ادامه سخنانش، سطح مبنای وصول حق بیمه از زنبورداران متقاضی مشمول را ترجیحاً سطح 8 جدول سطوح درآمدی صندوق در هر سال شمسی اعلام کرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه شغل زنبورداری از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی به عنوان یکی از مشاغل 230گانه فعال بخش کشاورزی شناسایی و تایید شده، افزود: بر همین اساس، کلیه زنبورداران مشمول ساکن در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت نیز می‌توانند به عنوان کشاورزان غیرساکن در روستا به عضویت صندوق در آیند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز