نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ؛

سران ۱۱ کشور، میهمان ویژه «نوروز ۹۷»

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۳:۰۲:۴۰
کد خبر: ۶۶۶۷۵۷
سران ۱۱ کشور، میهمان ویژه «نوروز ۹۷»
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: به عنوان نماینده مردم، با افراد شاخص و مسئولان ملی و نمایندگان گروه‌های مردم‌نهاد در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم بهترین بستر را برای توسعه شهر به ویژه در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  مسعود پزشکیان در برنامه تلویزیونی آی ایشیغیندای شبکه جهانی سحر خاطرنشان کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی، بر اساس شاخص‌های مهم گردشگری صورت گرفته‌است. باید این فرصت را قدر بدانیم و با بهترین تدارک، از این رویداد مهم استقبال کنیم.

وی با اشاره به این‌که تبریز شهر اولین‌هاست و در بسیاری از حوزه‌های توسعه و آبادانی همواره پیشتاز بوده است، افزود:  ۴۵۰ سال پیش در سرخاب تبریز، شهر دانشگاهی ربع رشیدی تبریز، با هفت زبان زنده جهان، پذیرای دانشجویان و اساتید حوزه طب بود. داروهایی که در تبریز ساخته می‌شد از هند تا اسپانیا فراگیر بود. بر اساس مطالعات بنده، تبریز آن دوران شرایطی مشابه بهترین دانشگاه‌های امروز جهان را داشت و این امر، در اقتصاد و اشتغال شهر، نقش موثر داشت.

پزشکیان  متذکر شد: با مطالعه چنین پیشینه‌ای، باید از خود بپرسیم که بوده‌ایم و باید چه مسیری را طی کنیم؟

وی با بیان این که نوروز، در اکثر کشورها به عنوان سنتی ارزشمند بین جوامع و ملل مختلف مطرح است، افزود:  بر این اساس، جشن جهانی نوروز امسال با حضور سران کشورهای مزبور و همچنین نماینگان استان‌های مختلف کشورمان در تبریز برگزار می‌شود.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سران ۱۱ کشور در نوروز ۹۷ در تبریز حضور خواهند داشت؛ از این رو، باید مرزهای خود را به سمت ملل بگشاییم. اقشار مختلف ورزشکاران، هنرمندان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی و فرهنگی، باید در این فرآیند نقش فعال داشته باشند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: در روزگاران قدیم، بازار، حوزه و دانشگاه، محور ارتباطات و تجارب تبریز بوده و این شهر را در منطقه پیش انداخته است. معتقدیم می توانیم همچون گذشته با اتکا به ارتباطات فرهنگی خود، مشکلات خود را مرتفع کنیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب باکو به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۹ افزود: عنوان مشابه تبریز ۲۰۱۸ سال آینده در شهر باکو برگزار خواهد شد و این فرصت مهمی است که با اشتراک برنامه‌های فرهنگی و هنری و رویدادهای ورزشی، روابط خود را گسترش دهیم.

وی با تاکید بر این که نباید منتظر تاثیرگذاری عوامل بیرونی باشیم، اظهار داشت: زمانی شهرمان سربلندترین شهر کشور بود و امروز نیز باید با اتکا به توان خود، تلاش کنیم تا در شاخص‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، هویت خود را بازیابی کنیم.

پزشکیان با اشاره به این که سربلندی تبریز، به  معنی توقف دیگر کشورها نیست، گفت: اگر تبریز، اصفهان و خوزستان و سایر شهرهای کشور، هر یک با تکیه بر تاریخ و هویت خود، پیش بیفتند، شاهد شکوفایی و اعتلای کشورمان خواهیم بود.

آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیگر مهمان برنامه تلویزیونی آی ایشیغیندا از شبکه جهانی سحر بود.

 

نظر شما