مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

استقبال مخاطبان از اجرای آئین های سنتی آذربایجان شرقی

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۹:۰۸:۳۱
کد خبر: ۶۶۷۶۲۱
استقبال مخاطبان از اجرای آئین های سنتی آذربایجان شرقی
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از استقبال مخاطبان از غرفه ویژه تبریز ۲۰۱۸ به واسطه ارائه آیین های سنتی آذربایجان در دومین روز از نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، "مرتضی آبدار" با اعلام این مطلب افزود: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی، معنوی، سلامت، سوغات، کودک، غذا و صنایع‌دستی استانها در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است.

آبدار اظهار کرد: در این نمایشگاه مساحتی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع به غرفه های تبریز و استان آذربایجان شرقی تخصیص یافته است که غرفه ویژه تبریز ۲۰۱۸، غرفه آشپزی و ارائه غذاهای سنتی استان، رستوران سیار و آلاچیق ویژه عشایر استان در این فضا استقرار یافته اند و به ارائه خدمات خود می پردازند.

وی با بیان اینکه دومین روز از این نمایشگاه با استقبال بی نظیر بازدید کنندگان از غرفه ویژه تبریز ۲۰۱۸ به پایان رسید، ادامه داد: این نمایشگاه دومین روز خود را در حالی سپری کرد  که غرفه ویژه تبریز ۲۰۱۸ با برنامه های متنوع فرهنگی و آئیینی خود، نظر بازدید کنندگان بسیاری را به خود جلب و مورد حمایت خود قرار داد.

آبدار گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی را جهت معرفی تبریز ۲۰۱۸ در بخش های دولتی و خصوصی ایجاد کرده است، بطوریکه هر مجموعه می‌تواند با مبادله تجربیات خود در جهت رشد گردشگری، معرفی محورهای گردشگری و جاذبه‌های استان گام های موثری برداشته و سبب آغاز حرکتی رو به رشد صنعت گردشگری استان شود.

آبدار با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های غرفه تبریز ۲۰۱۸ در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، با مشارکت ویژه بخش خصوصی  همراه است، ادامه داد: بخش خصوصی گردشگری استان یکی از بازوان اصلی اجرایی اهداف تبریز ۲۰۱۸ است که در این نمایشگاه به معرفی ظرفیت های آذربایجان شرقی می پردازد و در همین زمینه نیز بسته های سفر متنوعی به مقصد تبریز و آذربایجان را در میان بازدید کنندگان یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران توزیع می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره بر اهمیت مقوله بوم گردی و روستاگردی و لزوم اهتمام بر آن، افزود: با استقرار آلاچیق عشایری منطقه آذربایجان در محوطه این نمایشگاه به معرفی توانمندهای روستایی و عشایری در جذب گردشگر و ترویج بوم گردی تاکید شده است، چراکه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی به واسطه استفاده از ظرفیت های غنی گردشگری و صنایع دستی روستاها و عشایر خود رویکرد توسعه پایدار خواهد داشت.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در این نمایشگاه اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی در سالن ۳۸، در جهت معرفی تبریز ۲۰۱۸ با غرفه ای به شکل ارک استوار تبریز میزبان بازدیدکنندگان است و علاوه بر ورک شاپ های متعدد، ارائه امکان بازدید سه بعدی و اجرای هنرمندان مجسمه های متحرک، اقلام تبلیغاتی در قالب بروشور، کتابچه، CD جاذبه های گردشگری، در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

گفتنی است یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با محوریت رویداد بزرگ "تبریز ۲۰۱۸" از ۳ لغایت ۶ بهمن ماه سال میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز