استاندار:

تمام معادن آذربایجان شرقی باید در استان حساب بانکی داشته باشند

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۹:۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۶۸۲۶۶
تمام معادن آذربایجان شرقی باید در استان حساب بانکی داشته باشند
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی معادن طبق قانون باید در محل فعالیت خود حساب بانکی داشته باشند، گفت: اجرایی نشدن این مهم به معنی تخلف از قانون است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه شورای معادن استان، با بیان اینکه اجرای قانون و نظارت بر معادن خواسته اصلی ماست، افزود: به شرکت‌های مس سونگون، خاک چینی مرند و شرکت معدنی مراغه، افتتاح حساب بانکی برای گردش مالی ابلاغ شود.

وی همچنین تشکیل شورای معادن در استان ها را در راستای اجرای ماده 43 قانون برنامه 5 ساله ششم اعلام کرد و گفت: بر این اساس بخشی از اختیارات شورای عالی معادن کشور به استان ها واگذار می شود.

خدابخش خاطرنشان کرد: با ظرفیت های ایجاد شده بر اثر تشکیل شورای معادن استان‌ها، بسیاری از پروژه هایی که با کمبود نقدینگی روبرو هستند می توانند کمک هایی را دریافت کرده و فعالیت خود را از سر گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر ضرورت برگزاری کارگروه بررسی میزان آلایندگی معادن و رتبه‌بندی دقیق آن‎ها گفت: علاوه بر بررسی میزان خطرات و آسیب‎های زیست محیطی معادن فعال در سطح استان، میزان آسیب آنان به انسان‎ها نیز باید با حضور تمامی ارگان‎های ذی‎ربط اعم از سازمان حفاظت از محیط زیست، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و نمایندگان فرمانداری‎ها برآورد شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه از واگذاری 70 درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها خبر داد و گفت: به دنبال واگذاری اختیارات کامل به استان‌ها هستیم و استان‌هایی که با سرعت کارها را پیش می برند، به طور کامل از این اختیارات بهره‌مند می‌شوند.

جعفر سرقینی با اشاره به پتانسیل بالای معادن در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی گفت: همه باید از بخش معدن مطالبه گر باشند و به سمت استفاده از ظرفیت های معدن پیش رویم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز