سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

رفع کامل تعارضات زیست محیطی ارس با استان های همجوار

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۰:۵۵:۴۲
کد خبر: ۶۷۰۰۳۰
رفع کامل تعارضات زیست محیطی ارس با استان های همجوار
سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش شتاب توسعه ای منطقه آزاد ارس با رفع کامل تعارضات زیست محیطی با استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسدالله علیزاده با اعلام این خبر، گفت: با برگزاری آخرین جلسه فی مابین سازمان منطقه آزاد ارس با اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، تمام تعارضات زیست محیطی بین ارس و استان آذربایجان غربی، رفع شده و تفاهم نامه ای در این زمینه به امضای دو طرف رسید. 

وی تصریح کرد: مناطق متداخل حفاظت شده بین منطقه آزاد ارس و آذربایجان غربی شامل منطقه حفاظت شده مراکان می شود که با حل و فصل این موضوع، مشکلی از بابت توسعه سایت توریسم، سایت گلخانه ای و سایت انرژی و نیروگاهی نخواهیم داشت. 

علیزاده در زمینه مناطق متداخل با اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز گفت: این مناطق نیز پیش تر در جلسات مشترک مورد بررسی قرار گرفته بود و با توجه به تعیین مجدد محدوده های پناهگاه حیوانات کیامکی و پارک ملی کنتال، در این زمینه نیز شاهد بروز هیچ مشکلی نخواهیم بود. 

وی افزود: بخش هایی از محدوده نوردوز و سایت صنایع پاک در تعارض با مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی بود که با رفع مشکلات مربوطه در این 2 بخش نیز شاهد افزایش می شتاب توسعه ای خواهیم بود. 

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: تعیین محدوده های توافق شده جدید، هم اکنون در مسیر قانونی قرار گرفته است و با تشکیل جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور، به تایید نهایی رسیده و در ادامه نیز برای تایید نهایی به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری صنعتی کشور، ارسال می شود. 

علیزاده تاکید کرد: منطقه آزاد ارس خود را به حفظ محیط زیست منطقه متعهد می داند و توافقات قبلی فی مابین سازمان منطقه آزاد ارس با اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی در راستای مدیریت و حفاظت بهینه از منطقه حفاظت شده مراکان و ایجاد امکانات لازم در راستای توانمندسازی حفاظتی این منطقه، کماکان توسط سازمان منطقه آزاد ارس به اجرا در می آید. 

وی در پایان گفت: در زمینه مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی و پناهگاه حیوانات کیامکی نیز منطقه آزاد ارس تا به امروز فعالیت های عمده ای را انجام داده است و در ادامه نیز شاهد تداوم این فعالیت ها خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز