عضو شورای شهر تبریز خبر داد

خرید ۲۰ اتوبوس برقی در تبریز/حضور تاکسی هیبریدی منطقه آزاد ارس در تبریز

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۸:۰۳:۵۵
کد خبر: ۶۷۷۵۰۴
خرید ۲۰ اتوبوس برقی در تبریز/حضور تاکسی هیبریدی منطقه آزاد ارس در تبریز
عضو شورای شهر تبریز از خرید ۲۰ اتوبوس برقی خبر داد و گفت: برنامه جایگزینی برخی از تاکسی‌ها موجود به هیبریدی را داریم که در این راستا از طرف منطقه آزاد ارس چنین تاکسی‌هایی وارد شهر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، شهرام دبیری با تاکید به اینکه قطار شهری و مترو از جمله اولویت‌هایی است که می‌خواهیم در سال آینده خط یک به‌صورت کامل راه‌انداری شود، اظهار کرد: خرید اتوبوس‌های جدید از دیگر اولویت‌های ما در شهر است که در این زمینه ۲۰ اتوبوس برقی خریداری شده و سال آینده نیز اتوبوس برقی خریداری خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه جایگزینی برخی تاکسی‌ها به هیبریدی را داریم که در این راستا از طرف منطقه آزاد ارس چنین تاکسی‌هایی وارد شهر خواهند شد.

دبیری بیان کرد: برنامه مسیرگشایی‌ها از سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده است که در سال آتی برنامه اجرای آنها را خواهیم گذاشت.

وی افزود: برنامه ترویج فرهنگ ترافیکی و فرهنگ شهروندی را نیز در سال آینده خواهیم داشت که از زیرمجموعه این امور فرهنگی می‌توان به امنیت عابر پیاده، مناسب‌سازی محیط برای معلولان و جانبازان اشاره کرد.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه تقریباً میزان بودجه امسال معادل بودجه سال گذشته است، گفت: البته برای سال آینده بودجه خوبی برای مسیرگشایی‌ها، توسعه فضای سبز و خرید زمین‌هایی با فضای سبز اختصاص داده شده و البته سمت‌گیری بودجه به سمت رونق گردشگری، مسائل فرهنگی، هنری، ورزشی و هزینه‌های جاری است و همه این مسائل برای ایجاد محیط و فراهم ساختن فضا برای گردشگری و توسعه گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: بسیار امیدوار به رویداد تبریز ۲۰۱۸ هستیم و از این رو تلاش می‌کنیم تا اسم تبریز را در سطح دنیا و متطقه به عنوان شهر گردشگر مطرح کنیم که تبریز ۲۰۱۸ نیز یک شروع برای این هدف است که البته همه دست به دست هم داده و کاری می‌کنیم تا گردشگر در این شهر افزایش یابد.

 

نظر شما