استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

باید به اهمیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پی ببریم

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۸:۴۲:۴۶
کد خبر: ۶۷۷۵۱۳
باید به اهمیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پی ببریم
استاندار آذربایجان شرقی، بهره‌برداری از فاز ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز را در احیای دریاچه ارومیه مؤثر ارزیابی کرد و گفت: 30 سال قبل، بحران پیش‌روی آب دریاچه و شور شدن چاه‌های موجود در روستاهای اطراف آن مطرح بود، اما امروز با بحران خشک شدن خود دریاچه مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،دکتر مجید خدابخش در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب کلانشهر تبریز در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، اظهار کرد: دریاچه ارومیه در طول ۳۰ سال با ساخت بی‌رویه سدها و استفاده بیش از حد از منابع آبی خشک شد و امروز باید به هر نحوی منابع آب مورد نیاز برای احیای این دریاچه را فراهم کنیم.

وی با اشاره به آغاز خشکسالی در ایران، گفت: با توجه به گزارش سازمان‌های مسئول، در مناطقی از استان با بحران کمبود آب مواجه هستیم؛ از این رو باید قدر منابع آبی خود را دانسته و متوجه اهمیت فاضلاب باشیم؛ چرا که رها کردن آب استفاده شده به زیرزمین سایر منابع آبی موجود در زیر زمین را نیز آلوده می‌کند.

وی افزود: باید به ارزش آب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها پی ببریم؛ ضمن اینکه از این محل می‌توان در صنعت و نیروگاه‌ها نیز استفاده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در بحث توسعه روستایی، اظهار کرد: اکثر روستاها قبل از انقلاب به آب بهداشتی و راه دسترسی نداشتند و پس از تشکیل جهاد سازندگی، روستاها به راه و سایر امکانات مجهز شدند.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می توانیم به تغییرات ایجاد شده پی ببریم. امروز آب شرب تبریز با ۱۶۰ کیلومتر خط انتقال لوله از میاندوآب به تبریز از یک مسیر پر پیچ و خم و با امکاناتی همچون فشارشکن و پمپ در حال انتقال است.

خدابخش با اشاره به اینکه گازرسانی به شهر تبریز نیز از سال ۶۸ آغاز شد، افزود: استخراج گاز نیز مانند آبرسانی مراحل سخت و هزینه‌های هنگفتی دارد که وجود تمامی این نعمت‌ها به برکات انقلاب اسلامی است.

وی گفت: البته ما انسان‌ها تا زمانی که از نعمت بهره‌مند باشیم ارزش آن را نمی دانیم و برخی از فرزندان ما حتی بی‌آبی و نبود گاز را تجربه نکرد‌ه‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استقلال و آزادی مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آیند، تصریح کرد: مدعی نیستیم که تمامی مشکلات حل شده است، اما با تلاش می‌توان در راستای برطرف شدن این مشکلات گام برداشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران حاصل تلاش‌های کوخ نشینان و اقشار ضعیف جامعه بوده است. اینان صاحبان اصلی انقلاب هستند که همواره مشکلات را تحمل می‌کنند و تحت تاثیر توطئه‌های دشمنان قرار نمی‌گیرند.

 خدابخش همچنین در خصوص معضل حاشیه‌نشینی، بیان کرد: ۵۰۰ هزار نفر در استان حاشیه نشین هستند و دولت تدبیر و امید برنامه‌هایی را برای حل مشکلات حاشیه نشینان و اصلاح بافت فوسوده‌ کشور در نظر دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز