مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خبر داد:

پرداخت ۱۳۴۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های آذربایجان شرقی در ده ماهه سال جاری

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۹:۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۷۸۶۶۸
پرداخت ۱۳۴۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های آذربایجان شرقی در ده ماهه سال جاری
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: در 10 ماهه امسال یک هزار و 340 میلیارد ریال به دهیاری های استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، تقی کرمی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری شهرستان هریس، افزود: اعطای این میزان کمک های دولتی به دهیاران زمینه ساز تحول اساسی در عمران روستایی می شود.

وی از دهیاران خواست با استفاده از فرصت های موجود و اعتبارهای ویژه نسبت به احداث کارگاه های تولیدی و ایجاد منابع پایدار درآمدی برای دهیاری ها اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیاست گذاری دولت بر هدایت منابع به سمت روستاها در راستای توانمند سازی روستائیان است، اظهارکرد: دولت سعی می کند زمینه را برای استقرار دائمی روستائیان و برنامه ریزی برای جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس آنان فراهم کند.

کرمی از ویژگی های بودجه سال 97 را توانمندسازی روستاها عنوان کرد و ادامه داد: برای اولین بار در بودجه سال 96 تبصره 18 بند الف و ب 200 میلیارد ریال در سطح کشور منابع دیده شده بود که در شهرها 2 درصد، در روستاها 5 درصد و در نقاط محروم 7 درصد یارانه آن را دولت تقبل می کرد که این بودجه در سال 97 تخصیص یافته است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از تخصیص و پرداخت 47 میلیارد و 100 میلیون ریال به حساب 52 دهیاری هریس خبر داد و گفت: سهم این شهرستان از اعتبارهای اشتغال روستایی 3/9درصد از کل سهم استان است.

کرمی افزود: این اعتبارها در حدود 70 میلیارد ریال است که براساس جمعیت روستایی و نرخ بیکاری این شهرستان تخصیص یافته و با تکمیل پرونده های جاری به روستائیان در قالب کارگاه های زودبازده و توجیه پذیر در امر اشتغال پرداخت می شود.

فرماندار هریس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توانمندسازی روستاییان گفت: فقرزدایی و افزایش درآمد روستائیان زمینه ساز تثبیت نیروهای فعال در روستاها و عمران و آبادانی آن ها و کاهش ناهنجاری های اجتماعی ناشی از مهاجرت به حاشیه شهرها می شود.

صابر تقویمی اقتصاد شهرستان را متکی بر زراعت دیم و دامپروری اعلام کرد و تسهیل در اعطای تسهیلات کم بهره به منظور ایجاد و توسعه کارگاه های کوچک مقیاس، تولید و فرآوری محصولات کشاورزی را خواستار شد.

وی توسعه پایدار این شهرستان را منوط به حمایت از کارآفرینان و جوانان تحصیل کرده دانست و از مسئولان استانی خواست بواسطه ترکیب جمعیتی و نوع اقتصاد آن در تخصیص اعتبارهای توسعه روستایی به این شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز