یادداشت

رویکرد ویژه استاندارآذربایجان شرقی در توجه به انتخاب بانوان به عنوان مشاور

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۳:۰۳
کد خبر: ۶۷۸۸۵۲
رویکرد ویژه استاندارآذربایجان شرقی در توجه به انتخاب بانوان به عنوان مشاور
فریبا رسولی فعال اجتماعی و فرهنگی طی یادداشتی موضوع داغ انتخاب بانوان به عنوان مشاوران و مدیران استانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این یادداشت آمده است: زنان و جوانان در به ثمر رساندن دولت تدبیر وامید در دوره دوازدهم،بی شک نقش پررنگ و تاثیرگذاری داشتند.چه آنانکه در ستادها فعالیت کردند و حتی در خیابانها با مردم رهگذر به گفتگوی خیابانی پرداختند و چه آنان که در منازل و در جمع دوست و فامیل و همکار،مردم را مجاب به رای دادن به نفع رییس جمهور دولت تدبیر وامید می کردند.

بعداز پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ،انتظار آن می رفت که ایشان حداقل یک یا دو کرسی وزارت خود را به بانوان بسپارند اما به هر دلیلی این امر میسر نشد و صدالبته موجبات نارضایتی  جامعه زنان توانمند و فرهیخته کشور را فراهم کرد.

رییس جمهور در پاسخ به این نارضایتی ها در آخرین نشست خود با وزرا و استانداران و مدیرا بهصراحت از آنها خواست حداقل دو معاونت خود رابه جوانان و بانوان بسپارند.

استاندار آذربایجان شرقی در دولت دوازدهم از جمله مدیران ارشدی بود که از بدو انتصاب خود،این نگاه وتوصیه را عملی ساخته است.

"مجید خدابخش"، استاندارمردمی واخلاقمدار و متواضع  که در بحبوحه انتخابش،مخالفانش با درج خبر تحریف شده ، سعی داشتند نگاه سایرین را  به وی نگاهی "زن ستیز و مخالف " جلوه دهند،عملا با انتخابهای پی در پی استاندار از میان بانوان استان به عنوان مشاور در سکوت فرو رفته اند. ساختگی بودن آن خبر بیش از پیش خودنمایی کرده است.آفتاب حقیقت، مدت مدیدی نمی تواند پشت ابر دروغ،پنهان بماند.

 رویکرد اعتدالی استاندار آذربایجان شرقی به ویژه در انتخاب مشاوران و بها دادن به جمعیت عظیم بانوان فرهیخته و تحصیلکرده در استان ، بایستی سرمشق والگوی سایر مدیران اجرایی استان نیز قرارگیرد.

نادیده گرفتن توانمندیهای قشرگسترده ای از زنان استان وفقدان  باور واعتمادبه کارآیی و شایستگی هایشان ،جامعه را از همراهی لازم و کافی برای پیشبرد اهداف دولت تدبیر وامید محروم می کند و امید می رود تا این انتخاب ها در مشاوران خلاصه نشود و شاهد حضور بانوان در پست های مدیریتی کلان در سطح استان باشیم.

 

یادداشت: فریبا رسولی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز