معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

شرط دست‌یابی به حد مطلوب عدالت، به رسمیت شناختن قانون در جامعه است

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۰:۴۰:۰۴
کد خبر: ۶۸۱۱۵۶
شرط دست‌یابی به حد مطلوب عدالت، به رسمیت شناختن قانون در جامعه است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه راه‌حل به حد مطلوب رساندن عدالت در جامعه به رسمیت شناختن قانون است، گفت: کسانی که می‌خواهند کانون وکلا مستقل نباشد قطعاً دوست‌داران عدالت نیستند و مانع استقرار عدالت در کشور خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،رحیم شهرتی‌فر در مراسم گرامی‌داشت روز وکیل مدافع در تبریز، بابیان اینکه در ایران  مسأله عدالت‌خواهی مقدم بر قانون‌خواهی مطرح شد، افزود: خواسته اول توده مردم و رهبران در انقلاب مشروطه، ایجاد عدالت‌خانه بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان در 29 بهمن امسال در خصوص عقب‌ماندگی در حوزه عدالت و ضرورت عذرخواهی از مردم، بیان کرد: این به آن معنا است که استقرار عدالت‌ به مرحله مطلوب نرسیده و راه‌حل این مشکل، به رسمیت شناختن قانون است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر فرشته عدالت دو بال داشته باشد یک بال آن حاکم و بال دیگر آن وکیلان مستقل و آزادی هستند که در محاکم عادلانه از حقیقت دفاع کنند.

وی تأکید کرد: عدالت و قضاوت یک مقوله بسیار مهم است و از این نظر باید درود بفرستیم به روح دکتر مصدق، آزادی‌خواه تاریخ معاصر ایران که به‌حق تشخیص دادند که کانون وکلا باید مستقل از دستگاه قضا باشد.

شهرتی‌فر ادامه داد: اینکه کسانی می‌خواهند کانون وکلا مستقل نباشد قطعاً دوست‌داران عدالت نیستند و مانع استقرار عدالت در کشور خواهند بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه آذربایجان شرقی و تبریز در این زمینه جزو استان‌های پیشرو است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امیدواریم در نظام اسلامی، کانون وکلا بتواند بر اساس مبانی شرعی و قانونی، به‌صورت مستقل و آزاد و بدون هیچ واهمه‌ای، از حق انسان‌ها دفاع کند و دستگاه قضایی از این نظر حامی استقلال  کانون وکلا باشد.

شهرتی فر خاطرنشان کرد: هرچقدر در جامعه قانون حاکمیت پیدا کند به نظر می‌رسد کار وکالت بیشتر از نظر کمی و کیفی اهمیت پیدا می‌کند، چراکه همه نیازمند آشنایی و کمک گرفتن از کسانی خواهند بود که به مبانی قانون آشنایی دارند به همین دلیل باید همه کمک کنند در جامعه قانون محور تصمیمات باشد.

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه