سرپرست امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد:

تسهیل تعیین ماهیت و تشخیص فراورده های نفتی با بهره گیری از توانمندی آزمایشگاه های استان/ ضرورت بازتعریف ارتباط اقتصادی با جمهوری آذربایجان

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۴:۴۹:۳۴
کد خبر: ۶۸۲۷۲۶
تسهیل تعیین ماهیت و تشخیص فراورده های نفتی با بهره گیری از توانمندی آزمایشگاه های استان/ ضرورت بازتعریف  ارتباط اقتصادی با جمهوری آذربایجان
سرپرست امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی از پیگیری های استانی به منظور بهره مندی از توانمندی آزمایشگاه های مربوط به شرکت های پتروشیمی و پالایش نفت تبریز در راستای تعیین ماهیت و تشخیص فراوده های نفتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی آذربایجان شرقی که در محل شرکت پالایش نفت تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تعیین ماهیت و تشخیص فراورده های نفتی باید در استان به یک فرایند تبدیل شود تا در هزینه های مختلف در بخش های فنی بتوانیم صرفه جویی داشته باشیم.

وی، خواستار پیش قدم شدن تمامی کارشناسان اقتصادی دولتی به منظور رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران و صنعتگران شد و گفت: ما باید با تمام توان به دنبال راهکارهای منطقی برای مشکل بخش اقتصاد باشیم از این رو انتظار داریم بخش های دولت ابتکار عمل بیشتری در رفع مشکلات به کار گیرند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه در راستای توسعه اقتصادی استان اظهار کرد: جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای مورد هدف می تواند در ایجاد ارتباط ما با دیگر کشورها تاثیرگذار باشد از این رو نیازمند بازتعریف ارتباط اقتصادی با این کشور هستیم.

جهانگیری ادامه داد: این کشور توانسته است ارتباطات اقتصادی خوبی با مجموعه های اقتصادی بین المللی ایجاد کند  و ارزیابی مجدد ارتباط اقتصادی با وجود مشترکات مختلف فرهنگی می تواند به ما کمک کند.

سرپرست امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل های صنعت طلا، نقره، جواهرات و مصنوعات در سطح استان رونق اقتصادی این بخش  را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه این فعالیت ها در دستور کار بخش های کارشناسی قرار میگیرد و انتظار داریم  بخش خصوصی نیز با دست پر و  کار تخصصی در جلسات حضور داشته باشند.

 

نظر شما