استاندار آذربایجان شرقی در چهارمین بازدید خود عنوان کرد:

پیشرفت پروژه راه‌آهن تبریز- میانه رضایت‌بخش است

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۸:۲۵:۵۲
کد خبر: ۶۸۳۹۵۹
پیشرفت پروژه راه‌آهن تبریز- میانه رضایت‌بخش است
استاندار آذربایجان شرقی در چهارمین بازدید خود از روند عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن میانه - تبریز، از پیشرفت پروژه ابراز رضایت کرد و از اتمام ریل‌گذاری مسیر میانه تا بستان‌آباد در فروردین ماه سال آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در حاشیه این بازدید، با بیان این‌که این پروژه جزو مهم‌ترین پروژه‌های استان است، اظهار کرد: این خط آهن جزو مطالبات اصلی مردم استان است به همین دلیل هر ماه از این پروژه بازدید می‌کنیم، خوشبختانه طی چهار ماه گذشته روند اجرایی پروژه رضایت بخش بوده است.

وی با اشاره به این‌که ریل‌گذاری مسیر راه آهن «میانه - بستان‌آباد» در فروردین ماه سال آتی به اتمام می رسد، گفت: ایستگاه بستان‌آباد نیز به سرعت در حال اجراست و ان‌شاءالله در سه ماهه اول سال آتی به صورت رسمی آماده خدمت‌رسانی به مسافران خواهد بود.

خدابخش با اشاره به مشکلات عملیات ریل‌گذاری، اظهار کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی هوا و بلاتکلیفی با معارضان یا مالکان اراضی واقع در مسیر، یک ماه در اجرای پروژه  تاخیر ایجاد شد که خوشبختانه در حال حاضر با حل موانع، روند اجرایی پروژه با پیشرفت خوبی پیش می‌رود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن میانه - تبریز از لحاظ تامین اعتبار مشکلی ندارد، گفت: شاید در ۱۵ سال اخیر اولین بار است که اعتبار این پروژه به جای صد درصد، ۱۱۰ درصد تخصیص یافته و به همین دلیل نیز پیشرفت پروژه رضایت‌بخش بوده است.

وی با اشاره به این‌که با افتتاح ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد، این شهرستان به بندر خشک و منطقه لجستیک تبدیل می‌شود، افزود: با توجه به ترافیک کامیون‌های باری در تبریز، این شهرستان به بارانداز تبدیل می شود تا بارهای وارداتی و صادراتی از تبریز در این منطقه بارگیری شوند و معتقدم این کمک بزرگی برای کاهش ترافیک کامیونی تبریز و گام موثری برای توسعه شهرستان بستان‌آباد است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این بازدید حضور داشتند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز