سرپرست امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت ارتقای نظری اقتصاد مقاومتی با توجه به اقتصاد دانش بنیان در استان

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۹:۵۶:۵۴
کد خبر: ۶۸۴۴۹۹
ضرورت ارتقای نظری اقتصاد مقاومتی با توجه به اقتصاد دانش بنیان در استان
سرپرست امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت شکل گیری و ارتقای نظری اقتصاد مقاومتی در استان گفت: این مهم با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در دوازدهمین هم اندیشی انجمن اقتصاد دانان شعبه شمالغرب کشور با موضوع منطقه ویژه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: احصای فرصت های پیش روی تحقق اقتصاد دانش بنیان موضوعی است که نیازمند توجه ویژه است و امروز ما باید با جذب فرصت های پیش رو از شرایط به وجود آمده به نفع استان استفاده کنیم.

وی ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در کشور را یکی از بازوان تحقق اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: بحث ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در دولت اصلاحات کلید خورد اما با توجه به اینکه همزمان با تغییر و تحولات دولت بود این موضوع راکد ماند تا اینکه در سال 89 اسم کریدور علم و فناوری به مناطق ویژه علم و فناوری تغییر یافت و در نهایت در سال 93 شاهد نگاه تحولی در این عرصه بودیم و این موضوع مورد توجه دولت قرار گرفت.

جهانگیری، استان آذربایجان شرقی را یکی از پیشگامان ورود به این عرصه دانست و گفت: خوشبختانه استان ما با ورود به موقع و جدی در این عرصه توانسته است امروز جایگاه مناسبی در بین مناطق ویژه علم و فناوری داشته باشد و همه متولیان امر امروز باید دست به دست هم دهند تا از فرصت به وجود آمده در راستای توسعه استان استفاده شود.

سرپرست امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، ضرورت همکاری های بین بخشی را در استان یادآور شد و افزود: امروز در استان ما بخش های مختلف هر یک به نحوی در راستای توسعه اقتصادی تلاش می کنند اما سوال اصلی این است که آیا این بخش ها می توانند به صورت نظامند در عین حفظ استقلال به صورت بین بخشی و با برنامه ها و اهداف از پیش تعریف شده عمل کنند یا نه؟

وی ارتقای فناوری، توسعه تولید و در نتیجه ایجاد ارزش افزوده دانش بنیان را در گرو نگاه بین بخشی دانست و گفت: هم افزایی بین سازمان ها زمانی تحقق می یابد که ما درصد موفقیت گروهی باشیم نه سازمانی صرف.

جهانگیری، ایحاد اکوسیستم فناوری در استان را مورد اشاره قراد داد و گفت: ایجاد این اکوسیستم با توجه به مولفه های اقتصادی، فرهنکی، علمی و ... محقق می شود و ما در استان خود نمونه موفق این موضوع را در بحث ربع رشیدی در سالیان دور داشتیم و امروز نیز منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی قدم های کوچکی را با تعریف شبکه های فناوری با همکاری دانشگاهیان و صنعتگران برداشته است و ادامه این مسیر نیازمند تلاش بی وقفه و استفاده از فرصت های پیش رو است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز