رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

توسعه صنعتی در غیر از شهرکها و نواحی صنعتی فاقد مفهوم است / موافق تاسیس سازمان نظام مهندسی صنعت هستیم

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۱۰:۰۹:۴۹
کد خبر: ۶۸۶۸۴۶
توسعه صنعتی در غیر از شهرکها و نواحی صنعتی فاقد مفهوم است / موافق تاسیس سازمان نظام مهندسی صنعت هستیم
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت : استقرار واحد تولیدی در خارج از شهرکها و نواحی صنعتی بر اساس استانداردهای جهانی ، فاقد مفهوم است .

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی حسین نجاتی افزود : استقرار پراکنده واحدهای تولیدی در اراضی کشاورزی و خارج از شهرک های صنعتی نه تنها مشکلات بسیاری در خصوص تامین زیر ساخت ها و آب و برق و راه ارتباطی ایجاد میکند بلکه مسائل آلودگی و زیست محیطی آن نیزمعظلی مضاعف در این خصوص است .

وی ادامه داد : ادامه روند افزایش بهره وری در نواحی و شهرکهای صنعتی و همچنین تامین زیرساختها در این مناطق جز اولویت کاری وزارت صنعت در سال بعد می باشد . 

وی با اشاره به اهمیت توسعه شهرکهای صنعتی اظهار کرد : این اقدام ، جلوگیری از تغییر کاربری زمینهای کشاورزی ، دسترسی آسان به زیرساختها ، دریافت سریع مجوزهای لازم از سوی سازمانهایی مانند محیط زیست را در پی دارد . 

نجاتی همچنین اقدام برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی از طریق جواز تاسیس را منتفی اعلام کرد و گفت : در این خصوص ، با اجرای مصوبه های متعدد هیت محترم وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار واحدهای تولیدی در اراضی کشاورزی در صورت امکان واگذاری زمین از طرف شرکت شهرکهای صنعتی و اخذ نظر مدیریت امور اراضی به استناد آئین نامه اجرایی ماده 52 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر ، دیگر شاهد تغییر کاربری با استفاده از جوازهای تاسیس نخواهیم بود .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع تاسیس سازمان نظام مهندسی صنعت را مطرح نمود و اظهار داشت : جهت ساماندهی و جهت دهی سرمایه گذاری و سیاست گذاری تولید به کمک سرمایه گذاران و متخصصان صنعت پیشنهاد تشکیل و تاسیس سازمان نظام مهندسی صنعت را به وزارت صنعت ارائه نمودیم 

وی در خصوص اهمیت تشکیل این سازمان گفت : این تجربه در بخش معدن و پس از طی فراز و نشیب های بسیار هم اکنون تبدیل به یک تجربه موفق شده که در بررسی صلاحیتهای فنی و مالی متقاضیان تولید، کمک شایانی می نماید .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز