مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز خبر داد

انتقال درختان فلکه خیام ائل‌گلی به محدوده جنگل‌کاری عباس میرزا

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۱۳:۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۸۹۰۹۷
انتقال درختان فلکه خیام ائل‌گلی به محدوده جنگل‌کاری عباس میرزا
مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به مصوبه شواری هماهنگی ترافیک شهرهای استان، از انتقال درختان فلکه خیام ائل‌گلی به محدوده جنگل‌کاری عباس میرزا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی مدبر با اعلام این خبر اظهار داشت: این درختان با توجه به مصوبه شواری هماهنگی ترافیک شهرهای استان و مطابق قانون اصلاح حفظ و گسترش فضای سبز جهت اصلاح هندسی جداول، با رعایت ضوابط دقیق فنی، جابه‌جا شده تا به امید خدا شاهد ادامه رشد و حیات این درختان در محدوده جنگلی عباس میرزا باشیم.

مدبر افزود: این اقدام جهت رفاه حال شهروندان ، کاهش میزان ترافیک و سهولت تردد شهروندان انجام یافته است.

وی یادآور شد: با مصوبه کمیسیون ماده 5 ، تعدادی از درختان فلکه خیام، فلکه گلشهر، میدان ائل‌گلی و فلکه شهریار جا به جا شده و به جنگل‌کاری عباس میرزا انتقال یافته‌اند.

مدبر خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضاً جابجایی درختان، در نگاه شهروندان فهیم و دوستداران طبیعت، قطع کلی درختان و از بین رفتن آنها تلقی می‌شود؛ این در حالی است که عمده درختان انتقال یافته در پارک‌های تازه‌تاسیس، به حیات خود ادامه می‌‌دهند.

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به این‌که سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز تمام ظرفیت‌های خود را جهت حفاظت از فضای سبز در مقابل طرح‌های عمرانی در بر گفته است، اظهار داشت: با این حال، همان‌طور که اشاره شد، برخی پروژه‌های کلان، از سال‌ها پیش، در طرح‌های مهم توسعه شهری، تثبیت شده و  قابلیت تغییر ندارند؛ در چنین مواردی، «انتقال درختان» به عنوان یک راهکار فنی، در تمام شهرها پذیرفته شده و سازمان پارک‌ها نیز این راهکار را با حداکثر کیفیت فنی، اجرا می‌کند.

مدبر تاکید کرد: سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تمام تلاش خود را جهت افزایش میزان فضای سبز تبریز به کار خواهد بست و در این راه از عموم شهروندان دغدغه‌مند تقاضا دارد این سازمان را در تحقق دوباره مفهوم «باغ شهر تبریز» یاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز