در اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب عنوان شد:

شهید آوینی سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب است

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۱۳:۳۹:۲۷
کد خبر: ۶۸۹۱۰۳
شهید آوینی سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب است
اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مسئولان فرهنگی هنری ارگان ها و ادارت دولتی استان در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی به نامگذاری روز 20 فروردین، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی به عنوان آغاز هفته هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: شهادت آوینی در این روز دریچه ای نو برای نگرش به مسائل فرهنگی و هنری ارایه داد.

بهروز مهدوی در ادامه ضمن بیان اینکه وظیفه داریم این هفته را گرامی بداریم، افزود: باید اندیشه های شیهد آوینی را به درستی به نسل جوان تبیین کنیم و این شهید بزرگوار را که سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب و دفاع مقدس می باشد به نحو احسن به نسل امروز معرفی نماییم.

وی با بیان اینکه امام راحل بزرگترین هنرمند انقلاب است، خاطر نشان کرد: شهید آوینی رشد یافته مکتب معمار کبیر انقلاب است و به این جهت توانست در معرفی هنر انقلاب به جامعه موفق عمل کند.

وی همچنین توجه به معرفی جوانانی چون شهید حسین فهمیده که هنرمندانه به استقبال شهادت رفتند را خواستار شد و گفت: بایستی کارهای شایسته شهدا را سرلوحه اقدامات فرهنگی و هنری خود قرار دهیم.

در ادامه این جلسه رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی نیز گفت: مناسبت هفته هنر انقلاب که مزین به نام سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی می باشد باید مبدا تحولات فرهنگی و هنری برای استان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی محمدیان با بیان اینکه هفته هنر انقلاب قابلیت ویژه ای برای ارتقای حیات فرهنگی مردم دارد، افزود: سال 97 با چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران تقارن یافته که آغاز آن مزین به هفته هنر انقلاب وپایانش با دهه مبارک فجر توام است و این تقارن رنگ و بوی تازه ای به عرصه فرهنگی و هنری جامعه خواهد بخشید.

وی هدف از برگزاری جلسه فوق را ارائه برنامه های پیش بینی شده حوزه هنری برای این هفته عنوان کرد و اضافه نمود: هم افزایی در این عرصه و پای کار آوردن نهادهای فرهنگی مرتبط با این موضوع و اجرای برنامه های فاخر برای مردم از دیگر اهداف این جلسه می باشد.

محمدیان در خصوص کلیات برنامه های هفته هنر انقلاب گفت: در هفته هنر انقلاب که 20 الی 27 فروردین ماه را شامل می شود، برنامه هایی چون؛ غبارروبی مزار شهداء، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان متعهد و انقلابی، افتتاح پردیس فرهنگی سینمایی قدس و ... اجرا می شود. 

گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضای حاضر به ارایه نکته نظرات خود در خصوص کمیت و کیفیت برگزاری برنامه های مربوط به هفته هنر انقلاب پرداختند.

 

نظر شما