استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح پردیس سینمایی شمال‌غرب کشور:

وظیفه داریم تبریز را به گذشته فرهنگی پرافتخار خود بازگردانیم

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۱:۴۷:۱۳
کد خبر: ۶۸۹۵۴۸
وظیفه داریم تبریز را به گذشته فرهنگی پرافتخار خود بازگردانیم
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر بازسازی و احیای جایگاه فرهنگی و هنری تبریز، گفت: تبریز همواره در حوزه فرهنگ و ادب شهر اولین‌ها بوده و امروز وظیفه داریم که این شهر را به دوران پرافتخار خود برگردانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در مراسم بهره‌برداری از پردیس سینمایی شمال‌غرب کشور و افتتاح همزمان 10 باب سالن سینما در سطح استان، با اشاره به ایجاد اولین سینما، چاپخانه، مدرسه و سالن تئاتر کشور در تبریز، ادامه داد: بعد از انقلاب فعالیت سالن‌های سینمایی در تبریز کاهش پیدا کرد که اکنون به دنبال احیای این هویت هستیم.

خدابخش اضافه کرد: صنعت سینما جامع هنرهاست و به لحاظ تاثیرگذاری و اقتصادی صنعت بزرگی است و اکنون با گسترش تکنولوژی، سینما نه تنها از بین نرفته بلکه جایگاه آن بالاتر نیز رفته است.

وی با اشاره به استقبال خوب خانواده‌ها از سالن‌های سینما در تهران، گفت: امیدواریم سینماهای تبریز نیز با استقبال گرم خانواده‌ها رونق یابد.

استاندار آذربایجان شرقی رویداد مهم تبریز 2018 را یک فرصت طلایی برای احیای مباحث فرهنگی و هنری در تبریز دانست و گفت: نباید به دنبال ساختمان‌سازی و برنامه‌های سخت‌افزاری برای این رویداد باشیم بلکه اصلی‌ترین تلاشمان احیا و ارتقای جایگاه هنری تبریز است.

وی با تأکید بر اینکه از مطالبات فرهنگی و هنری جوانان حمایت می کنیم، افزود: به برکت رویداد تبریز 2018، ظرف دو ماه آینده شاهد بهره‌برداری از 34 هزار مترمربع فضای فرهنگی در تبریز خواهیم بود.

گفتنی است مراسم بهره‌برداری از 10 سالن سینما در شهرهای تبریز، ملکان و عجب‌شیر با حضور استاندار آذربایجان‌‌شرقی و رئیس سازمان سینمایی کشور همزمان با افتتاح نخستین پردیس سینمایی شمال‌غرب کشور در مجتمع تجاری ستاره باران تبریز برگزار شد.

راه‌اندازی سینماهای یاد شده در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و به منظور بهره‌مندی آحاد مردم استان از تولیدات سینمایی است.

مجموعه ستاره‌ باران تبریز با احداث پردیس سینمایی شمال‌غرب کشور، در زمینه توسعه فضاها و امکانات فرهنگی شهر تبریز پیشقدم شده است و این اقدام ارزشمند در حوزه فرهنگ و هنر، در فاز اول با احداث ۵ سالن سینمایی مجهز و سالن آمفی‌تئاتر به بهره‌برداری رسید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز