مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری نوروزگاه مشترک بین آذربایجان شرقی و کشور جمهوری آذربایجان

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۵:۲۷:۲۳
کد خبر: ۶۹۰۳۲۲
برگزاری نوروزگاه مشترک بین آذربایجان شرقی و  کشور جمهوری آذربایجان
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از برگزاری نوروزگاه مشترک با کشور جمهوری آذربایجان در منطقه آزاد ارس خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ،  در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از فعالیت های مستمر و بی شائبه اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و پیگیری اخبار حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره بر اینکه نظارت بر تاسیسات گردشگری استان در راستای برگزاری نوروزی متفاوت همراه با رویداد تبریز 2018، از بهمن ماه سال جاری جهت تقویت ظرفیت ها و رفع ضعف های احتمالی در حوزه گردشگری استان، آغاز شده است، ادامه داد: برنامه های نظارتی که متشکل از نظارت های انفرادی معاونت گردشگری و نظارت های تلفیقی، بصورت گشت های تلفیقی با حضور دستگاه های مرتبط آغاز شده است. ضمنا طبق هماهنگی هایی که با شهرداری کلانشهر تبریز صورت گرفته، مقرر شده تا راهنمایان گردشگری در ورودی های شهر و مراکز مهم شهری جهت ارائه اطلاعات و همچنین راهنمایی گردشگران ورودی از طریق محورهای مواصلاتی استان استقرار یابند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید براینکه سال جدید باید چهره ای متفاوت از تبریز به نمایش بگذارد، افزود: طبق مصوبه کمیسیون نظارت و هماهنگی صورت گرفته مابین میراث فرهنگی و اتحادیه های صنفی،  به منظور افزایش پویایی شهر اجازه فعالیت شبانه صنوف مرتبط با گردشگری واقع در مسیرها و کریدورهای شهری گردشگرپذیر، در راستای افزایش میزان رضایت گردشگران در ایام نوروز و پس از آن صادر شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف، رویدادهایی در این حوزه درنظر گرفته شده است که نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و فرش، همینطور برگزاری تور تخصصی فرش از آن جمله اند.

آبدار گفت: انتخاب تبریز به عنوان مرکز مطالعات و تحقیقات جاده ابریشم از سوی جایکا از مهم ترین اقدامات انجام گرفته در حوزه بین الملل در راستای تبریز 2018 بوده که در این راستا در حال تدوین برنامه های مشترک در حوزه آموزش گردشگری هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به ثبت جهانی جنگل های ارسباران، تشریح کرد: پرونده نامزدی ثبت جهانی منطقه حفاظت شده ارسباران بعد از دو سال پیگیری کارشناسان و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، برای ثبت جهانی به نمایندگی از ایران به یونسکو ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهر ماه سال جاری جنگل های ارسباران پس از طی مراحل طولانی و پیگیری های مستمر کارشناسان با ورود ارزیابان یونسکو وارد مرحله نهایی ثبت جهانی شد که با ثبت جهانی شدن جنگل های ارسباران  این منطقه به عنوان دومین اثر طبیعی کشور در فهرست میراث طبیعی جهان جای خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی پروژه‌های نیمه تمام اماکن تاریخی تبریز بیان کرد: موضوع کف‌سازی ارک علیشاه با توجه به عنایت امام جمعه محبوب تبریز تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی به اتمام خواهد رسید و در تلاشیم تا با احیای میدان مظفریه مسیر کهنه خیابان را احیا نماییم.

آبدار در خصوص وضعیت پروژه مقبره الشعرا نیز بیان کرد: این پروژه‌ جز برنامه هایی است که مورد توجه خاص استاندار آذربایجان‌شرقی است، بر همین اساس اتمام پروژه به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز