معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

شعار سال، نشان‌دهنده جهت‌گیری اصلی کشور است/ نباید در محدوده شعار بمانیم

۱۳۹۷/۰۱/۰۷ - ۰۹:۲۶:۳۴
کد خبر: ۶۹۱۴۸۴
شعار سال، نشان‌دهنده جهت‌گیری اصلی کشور است/ نباید در محدوده شعار بمانیم
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شعار سال، جهت‌گیری اصلی کشور را مشخص می‌کند، گفت: شعار «حمایت از کالای ایرانی»، اولویت اساسی نظام خدمت‌رسانی و خط‌دهی به جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر افزود: فلسفه انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال گذشته، جلوگیری از فشارهای اقتصادی دشمنان و رونق دادن به تولید و رفع معضل بیکاری بود و امسال نیز، شعار «حمایت از کالای ایرانی» نشان‌دهنده توجه نظام به اقتصاد ملی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: البته مشکلات صرفاً با شعار حل نمی‌شود، این نامگذاری‌ها یک خط‌دهی کلی و مخاطب آن همه ملت ایران هستند؛ چه آنهایی که در بدنه حاکمیت و نظام خدمت‌رسانی قرار گرفته‌اند و چه آنهایی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

 

شهرتی‌فر دامه داد: تولیدکننده باید با تولید کالایی باکیفیت و قیمتی منطقی و قابل قبول بتواند نیاز مشتری را تامین کرده و رضایت او را جلب کند، همه این موضوعات در کنار هم در تحقق شعار سال می‌تواند موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه وقتی مشتری به دنبال کالای تولید داخل می رود، تولید داخل هم باید جوابگوی نیاز و خواسته مشتری باشد، تاکید کرد: برای تحقق شعار سال همه باید تلاش کنند و مراقب باشیم که در محدوده شعار باقی نمانیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت ازتولیدکننده داخلی ز طریق استفاده از کالای تولید داخل و در نتیجه کمک به رونق بازار، گفت: در کنار تشویق مردم به خرید کالای ایرانی، دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند و با راهکارهایی همچون ارائه تسهیلات کم‌بهره مشکلات آنها را رفع کند.

 

شهرتی‌فر افزود: کالای تولید داخل نباید تنها برای مصرف داخلی طراحی شود بلکه باید جنبه صادراتی نیز در نظر گرفته شود که در این راستا نیز دولت با توسعه ارتباطات و مراودات منطقی با دیگر کشورها می تواند کمک کند.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعت مهم در مسأله حمایت از کالای ایرانی موضوع مبارزه با قاچاق کالا است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد؛ هرچند که در دولت تدبیر و امید در خصوص مبارزه با قاچاق کالا پیشرفت های اساسی به دست آمده اما تا وقتی قاچاق کالا وجود دارد تولید داخلی صدمه پذیر بوده و بر همین اساس باید قاچاق کالا را تا مرز صفر پیش ببریم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی متنوع در استان، انتخاب شعار «حمایت از کالای ایرانی» را فرصتی مناسب برای بخش صنعت و تولید آذربایجان شرقی دانست و گفت: این امر مستلزم داشتن دانش بازرگانی و تخصص تجارت است، خوشبختانه در این زمینه دانشگاه های استان آمادگی داشته و بازرگانان و تجار باتجربه ای داریم، البته هموطنان خارج از کشور که عمدتا در عرصه تجارت و اقتصاد فعال هستند می تواند کمک کنند تا ضمن ارتباط با تجار دیگر کشورها از تجربیات دنیا برای رونق تولید داخلی و عرضه تولیدات داخلی در خارج از کشور بهره مند شویم.

 

شهرتی‌فر در ادامه در خصوص ارتباط حمایت از کالای ایرانی و کاهش معضلات اجتماعی بیان کرد: ابرچالش نظام اسلامی در شرایط کنونی معضل بیکاری جوانان است، هر چند بیکاری خود معلول بوده، اما به نوبه خود دلیل معضلات اجتماعی بسیاری همچون افسردگی و طلاق و اعتیاد می تواند باشد؛ بنابراین هر چقدر به رونق تولید کمک کنیم همان مقدار بیکاری را کاهش داده ایم و به همان میزان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار بوده ایم که این معادله ای کاملاً مشخص است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز