مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد

بهره‌مندی ۴۹۵ مددجوی آذربایجان شرقی از مشاوره حقوقی

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۴:۰۶:۵۲
کد خبر: ۶۹۴۰۰۵
بهره‌مندی ۴۹۵ مددجوی آذربایجان شرقی از مشاوره حقوقی
کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: وکلای نیکوکار در سال گذشته 495 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی انجام دادند.
  به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی در این خصوص گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد از مشاوره حقوقی رایگان 249 وکیل نیکوکار بهره‌مند هستند.
وی افزود: در سال گذشته 120 پرونده حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار و 64 پرونده نیز توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی بررسی‌شده است.
وی ادامه داد: در این مدت پرونده حقوقی 36 مددجوی تحت حمایت این نهاد پس از طی مراحل قانونی مختومه اعلام‌شده است.       
کلامی با اشاره به اینکه 26 میز خدمت حقوقی باهدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تشکیل‌شده است، افزود: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است. 
وی بابیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف هستند، افزود: مددجویان تحت حمایت دارای مشکلات حقوقی به کانون وکلا معرفی و نسبت به ارائه خدمات و پیگیری پرونده آن‌ها از سوی وکلای نیکوکار اقدام می‌شود.  
کلامی از انعقاد تفاهم‌نامه بین این نهاد با کانون وکلای دادگستری، سازمان بسیج حقوقدانان و کانون سردفتران و دفتر یاران استان آذربایجان شرقی به‌منظور بهره‌مندی مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای خبر داد و افزود: طبق این تفاهم‌نامه‌ها ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در یک روز از هفته و به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز