مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

رویدادهای ورزشی بزرگی را برای "تبریز ۲۰۱۸" برنامه ریزی کرده ایم

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۱۰:۳۵:۴۰
کد خبر: ۶۹۶۱۴۶
رویدادهای ورزشی بزرگی را برای تبریز ۲۰۱۸ برنامه ریزی کرده ایم
مدیر کل و ورزش وجوانان آذربایجان شرقی، از برنامه ریزی رویدادهای ورزشی بزرگ برای "تبریز 2018" خبر داد و گفت: اولین دوره مسابقات والیبال نشسته شش تیم برتر جهان را در بالاترین سطح برگزار می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایوب بهتاج اظهار کرد: در حال حاضر بحث مسابقات والیبال نشسته، همایش پیاده‌روی و در 16 اردیبهشت مسابقات اسنوکر آسیا را داریم که برای 34 تیم دعوت نامه ارسال شده و 32 تیم اعلام آمادگی کرده اند. در لیست اولیه، تا به امروز 14 تیم حضور قطعی خواهند داشت که روز به روز افزایش پیدا می‌کنند. همزمان با این مسابقات، اجلاس روسای فدراسیون کشور‌های آسیایی نیز در تبریز برگزار می‌شود که 8 روز در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

 
مدیر کل ورزش و جوانان استان درباره برگزاری اولین دوره مسابقات والیبال شش تیم برتر جهان چنین توضیح داد: در این مسابقات، شش تیم برتر جهان، حق شرکت در بازی ها را دارند و در این دوره، تیم های ایران، آمریکا، روسیه، آلمان، اوکراین و بوسنی حضور خواهند داشت.
بهتاج همچنین از جایزه 30 هزار دلاری این مسابقات خبر داد و افزود: این بازی ها در سالن ورزشی صدرای تبریز برگزار خواهد شد که تمامی استانداردسازی های آن را انجام داده ایم و زیرساخت های آن تامین شده است. از 28 فروردین، تمامی تیم ها به تبریز خواهند آمد تا از روز سی ام، مسابقات شروع شود.
 
وی همچنین از برگزاری گردهمایی سمن های گردشگری کل کشور به میزبانی تبریز خبر داد و گفت: این همایش قرار بود در قشم برگزار شود که به علت قرارگیری در رویداد "تبریز 2018" توانستیم میزبانی آن را به تبریز بگیریم و هزینه های این همایش را از بودجه ی ملی خواهیم گرفت.
 

بهتاج همچنین در مورد برگزاری مسابقات بین‌المللی دیگر در تبریز گفت: مسابقات والیبال نوجوانان آسیا نیز در تبریز برگزار می‌شود، اما سالن‌های ما استاندارد‌های لازم برای برگزاری مسابقات جهانی و قاره‌ای را ندارند که در همین راستا اقداماتی در سالن پورشریفی در حال انجام است و با شرکت آلمانی برای تجهیز آن قرارداد بسته‌ایم. بعد از تجهیز سیستم نور، کفپوش مناسب نیز در این سالن نصب می‌شود.

وی افزود: در سالن اقدمی نیز باید استانداردسازی شود که از روز شنبه هفته آتی عملیات استانداردسازی سالن اقدمی نیز آغاز می‌شود که برای این 2 سالن بیش از 2 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم تا بتوانیم در آینده میزبان رقابت‌های بین‌المللی بیشتری باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری تور بین‌المللی آذربایجان گفت: در آینده نیز برنامه‌های متنوعی داریم. به خصوص در راستای برگزاری تور بین‌المللی آذربایجان تلاش می‌کنیم با حضور اسپانسر و بخش خصوصی کیفیت مسابقات را بالا برده و از نیمه حرفه‌ای به مسابقات حرفه‌ای تبدیل کرده و شاهد حضور ورزشکاران حرفه‌ای تر در این مسابقات باشیم.

بهتاج در رابطه با وضعیت ورزشگاه تختی تبریز تصریح کرد: این ورزشگاه نگین ورزش آذربایجان است و ورزشکاران خاطره‌های خاصی از آن دارند و من هم افتخار می‌کنم که چه به عنوان مربی و چه ورزشکار در این ورزشگاه حضور پیدا کرده‌ام. اما همان‌طور که می‌دانید بحث نگهداری هزینه بر است، الان برخی سکوها قابل تعمیر نیستند و باید تخریب و بازسازی شوند که کارهای فنی آن نیز انجام شده است. تلاش می‌کنیم با فازبندی، نه تنها سکوها و زمین فوتبال، بلکه تمام سالن‌ها را نوسازی و بهسازی کنیم. کل ورزشگاه باغشمال باید در سال 97 بازسازی شود.

بهتاج در مورد سرانه فضای ورزشی استان گفت: سعی می‌کنیم به صورت مداوم داشته‌هایمان را بهسازی کنیم و پروژه‌های جدید را انجام دهیم. بیش از 14 هزار پروژه ورزشی ناتمام در کشور داریم که آذربایجان شرقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما تلاش می‌کنیم در 7-8 ماه آتی 8 پروژه را به پایان برسانیم. ما روی پروژه‌های 20 درصدی هزینه نمی‌کنیم تا 40 درصد شود، بلکه بودجه‌ها را روی پروژه‌های 60-70 درصدی متمرکز می‌کنیم تا آن‌ها را به پایان برسانیم.

وی در مورد شرایط تیم فوتبال تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در این فصل تراکتورسازی با چالش هایی مانند محدودیت در جذب نفرات مواجه شد. امیدوارم و تا جایی که بتوانیم نیز برای موفقیت این باشگاه قدم بر می‌داریم. تراکتورسازی تیم کوچکی نیست و اگر این باشگاه یا هر باشگاهی بخواهد جایگاه خود را ارتقا دهد، باید از تمام لحاظ کار کرده و ساختار خوبی برایش تعریف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: باید تمام اجزای باشگاه زیر نظر مدیریتی واحد و به صورت هماهنگ هدایت شوند تا در سال‌های آتی ببینیم چقدر از سرمایه‌های خودمان و تیم‌های پایه استفاده کرده‌ایم. باید سال 96 را فراموش کنیم ودر سال 97 هر کدام از ما با همت به دنبال کمک به باشگاه‌ها باشیم.

بهتاج ادامه داد: ما 2 تیم در لیگ یک داریم که سقوط آن ها به لیگ دسته دو برای ما خیلی مهم است امیدواریم آن‌ها در لیگ آزادگان بمانند.

وی در مورد برگزاری یکی از بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال به میزبانی تبریز گفت: برنامه‌های تیم ملی در مردادماه سال گذشته بسته شده و اینکه بخواهیم در اسفندماه بگوییم یک بازی ملی را به تبریز می‌آوریم امکان‌پذیر نیست. اما در آینده اگر فرصتی باشد، قطعا چنین درخواستی می‌کنیم تا با همکاری آقای تاج و مسئولان مربوطه یک بازی ملی را در تبریز برگزار کنیم.

علی کشفیا، دبیر ستاد برگزاری مسابقات والیبال نشسته شش تیم برتر جهان نیز، در خصوص برگزاری این رقابت ها گفت: هزینه های این مسابقات را از بخش اعتبارات رویداد "تبریز 2018" تامین کرده ایم و جایزه آن نیز بر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی است.

 

نظر شما