مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

۱۳۴ هزار واحد مسکونی روستایی در استان نیازمند مقاوم سازی است / افتتاح پروژه‌های بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اعتبار ۵۵۷ میلیارد تومان

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۶:۰۶
کد خبر: ۶۹۷۹۴۰
۱۳۴ هزار واحد مسکونی روستایی در استان نیازمند مقاوم سازی است / افتتاح پروژه‌های بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اعتبار ۵۵۷ میلیارد تومان
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح پروژه‌های این مجموعه با اعتبار 557 میلیارد تومان در دهه حساب 100 امام (ره) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حافظ باباپور در جمع خبرنگارام  با اشاره به پروژه های آماده افتتاح در طول این هفته  اظهار کرد: پروژه‌هایی نظیر اجرای طرح هادی در 11 شهرستان، اجرای آسفالت از محل قیر رایگان در 11 شهرستان، اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در 21 شهرستان و ... در این دهه مورد بهره‌برداری قرار می‌‌گیرند.

وی با اشاره به اهتمام این مجموعه بر بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستای افزود: طی فعالیت 39 ساله این نهاد 147 هزار و 654 واحد مسکن روستایی معادل بیش از 52 درصد واحدهای مسکونی کم دوام روستایی استان از سوی این بنیاد بازسازی و مقاوم سازی شده است.

باباپور با بیان اینکه متوسط مقاوم سازی مسکن های روستایی در کل کشور 40 درصد است، افزود: متوسط تعداد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده استان از متوسط کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 136 هزار واحد مسکونی روستایی استان نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارد که در صورت تامین اعتبار تا 10 سال آینده این واحدها نیز مقاوم می شود.

وی در خصوص بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله سراب، گفت: 224 واحد در زلزه سراب به طور 100 درصدی تخریب شدند و 850 واحد نیز آسیب دیده بود که بدون مصوبه دولت بازسازی این واحدها شروع شد. اکنون 110 واحد بازسازی شده آماده ی بهره‌برداری است.

وی  در پاسخ به سوالی در رابطه با مشکلات پروژه مشارکتی آفتاب، اظهار کرد: متأسفانه شریک بنیاد مسکن کلاهبردار بود که با پیگیری سیستم قضایی عوامل دخیل دستگیر شدند و سند جعلی فروش به شرکت سوم ابطال شده است اما این پرونده که حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنان جاری است و ما تمام تلاش خود را برای اتمام این پروژه به کار خواهیم گرفت.

باباپور با بیان این‌که صدور سند در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن است، ادامه داد: تاکنون 208 هزار و 926 جلد سند روستایی و 22 هزار و 963 جلد سند شهری توسط بنیاد مسکن صادر شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز