رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:

ایجاد صندوق پژوهش و نوآوری در آذربایجان شرقی

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۹:۵۴:۱۴
کد خبر: ۶۹۹۹۷۰
ایجاد صندوق پژوهش و نوآوری در آذربایجان شرقی
رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از ایجاد صندوق نوآوری در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: همزمان با سفر دکتر روحانی به تبریز تفاهم نامه ایجاد صندوق پژوهش و نوآوری با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی و بخش خصوصی استان با سرمایه ای در حدود 100 میلیارد ریال منعقد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،دکتر سلطانی در نشست تخصصی با حضور اساتید و دانشجویان استان که با پیگیری های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و در محل دانشگاه تبریز برگزار شد، جایگاه استان آذربایجان شرقی در تعداد شرکت های دانش بنیان را برازنده این استان ندانست و گفت:  طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد رتبه آذربایجان شرقی را در طول سه سال آینده از 5 به 2 ارتقا دهیم و این مهم ممکن نخواهد بود مگر با اهتمام استان و سرمایه گذاری و حمایت های اساسی در این عرصه که  در این خصوص استاندار محترم قول هایی داده اند.

وی با اشاره افتتاح برج فناوری ربع رشیدی در جریان سفر رییس جمهور به استان اظهار کرد: این برج به صورت اجاره به شرط تملیک یا ظرفیت  استقرار 24شرکت دانش بنیان در جریان این سفر افتتاح می شود.

وی تعداد شرکت های دانش بنیان فعال استان را 89شرکت اعلام کرد و افزود: از این تعداد شرکت 189درخواست برای استفاده از تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به ما رسیده است که از این تعداد درخواست 64مورد مصوب و 30طرح عملیاتی شده است و مبلغ مصوب برای اجرای این طرح ها برابر با11.44 میلیارد تومان بوده است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ، توجه به اشتغال مبتنی بر فناوری را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: نرخ بیکاری در کشور توجه به اقتصاد دانش بنیان را صد چندان کرده است به طوری که در حال حاضر نرخ بیکاری جوانان 15تا29سال در کشور 25درصد، نرخ بیکاری 15تا40سال حدود35درصد و نرخ بیکاری دانش آموختگان حدود26درصد است.

وی با تاکید بر تمرکز بر زمینه شکیل گیری شرکت های دانش بنیان مبتنی بر نیاز روز دنیا گفت: فناوری های مهم آینده شامل اینترنت موبایل، رایانش ابری، اینترنت اشیا،چاپ سه بعدی، رباتیک پیشرفته و خودروهای خودران است.

 

نظر شما
پرونده ویژه