پروژه خط تولید خودرو های پیکاپ آمیکو در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۸:۵۷:۴۷
کد خبر: ۷۰۱۱۳۵
پروژه خط تولید خودرو های پیکاپ آمیکو در منطقه آزاد ارس افتتاح شد
پروژه خط تولید پیکاپ‌های دو کابین و تک کابین گروه صنعتی آمیکو با حضور مرتضی بانک معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، آیت الله هاشمزاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان ،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندار و امام جمعه شهرستان جلفا از طریق ویدئو کنفراس توسط رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، تقی تقی زاده اصل رئیس هیئت مدیره‌ی گروه صنعتی آمیکو در حاشیه افتتاح این خط تولیدی گفت: خط تولید خودروهای پیکاپ دو کابین و تک کابین با سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ظرفیت تولید سالیانه(اسمی) این خط تولید ۳۰ هزار دستگاه خودرو دو کابین و تک کابین با قدرت کشنده مختلف است که برای امسال تولید 12 هزار دستگاه را در برنامه جاری قرار داده ایم.

 رئیس هیئت مدیره‌ی گروه صنعتی آمیکو تصریح کرد:در برنامه تولید امسال برای 10 هزار دستگاه پیکاپ فروش در بازار داخلی و 2 هزار دستگاه نیز صادرات به بازارهای خارجی را برنامه ریزی کرده ایم.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: این خط تولید برای ۵۰۰ نفر بطور مستقیم و بیش ازیک هزار و500 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی سرمایه در گردش این تولیدی را برابر ۱۵۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: سایت پارکینگ این خط تولیدی برابر با ۸۰ هزار مترمربع است.

تقی زاده با اشاره به نام گذاری سالجاری در حمایت از کالای ایرانی گفت:اگر میخواهیم پیشرفت کنیم باید خود را باور داشته باشیم و بدانیم که می توانیم. وی افزود: ما با تلاش و پشتکار می توانیم در ایران کالای با کیفیت را تولید کنیم و البته در این راستا مردم و بویژه مسئولان هم از شعار فاصله بگیرند و واقعا به دنبال حمایت از کالای ایرانی باشند و در این صورت است که شاهد رشد و ترقی اقتصادی کشور عزیزمان خواهیم بود.رییس هیات مدیره آمیکو ادامه داد: نکته مهم در خصوص این خودرو نسبت به مشابه خارجی (همانند تویوتا هایلوکس) جایگیری کمک فنر این خودرو است که از پشت اتاق شروع شده تا از خشکی و انتقال ضربات جلوگیری شود . تقی‌زاده تصریح کرد: این خودرو نسبت به هایلوکس ارزان‌تر و بزرگتر است و استقرار سرنشینان در این پیکاپ راحت‌تر خواهد بود. وی افزود: پیکاپ دوکابین آمیکو دارای یک موتور 4/2 میتسوبیشی با حداکثر توان 143 اسب بخار است و از امکانات نظیر نمایشگر 7 اینچ چراغ‌های روشنایی در روز و سایر امکانات بهره می‌برد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز