استاندار آذربایجان شرقی:

جلوگیری از مهاجرت روستایی اولویت دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۱۲:۳۷:۱۷
کد خبر: ۷۰۳۸۶۹
جلوگیری از مهاجرت روستایی اولویت دولت تدبیر و امید است
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رفع مشکلات روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت آنان جزو اولویت های دولت تدبیر و امید است، افزود: روستاییان باید در کنار زندگی روستایی و تولید از امکانات و خدمات زیر ساختی بهره مند شوند و نباید زندگی را برای آنان سخت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری شهرستان خداآفرین با تاکید بر رفع موانع ساخت و ساز روستایی از سوی دستگاه های مرتبط ، افزود: برای روستاهایی که در منطقه آزاد و مناطق حفاظت شده قرار دارند باید برای اجرای طرح های توسعه و هادی مجوز داده شود.

وی با بیان اینکه در این راستا منابع طبیعی نیز باید اراضی ملی را به بنیاد مسکن واگذار کند، اظهار کرد: برای حفظ درآمد پایدار و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در اجرای طرح سد سازی به ازای زمین های مستغرق در بستر سد، زمین کشاورزی معوض به کشاورزان واگذار شود.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: برای حل مشکلات پنج روستای مستغرق در سد خداآفرین باید راه حل مناسب اندیشیده شود و این موضوع باید در اولویت منطقه آزاد قرار گیرد.

خدابخش ادامه داد: مشکلات حوزه زیر ساختی از جمله راه، پوشش تلفن همراه، اینترنت، برق و آب شرب روستاها با اولویت مسیرهای گردشگری در این شهرستان باید برطرف شود.

وی گفت: راه ارتباطی مناسب به ویژه راه اصلی و شریانی از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین برای حل مشکل روستاها در این زمینه باید تلاش جدی انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: برای بهسازی و آسفالت جاده ترانزیت و مرزی خداآفرین مطالعات انجام و برای تخصیص اعتبار آن ها اقدام شود.

خدابخش با تاکید بر لزوم حفظ آثار باستانی و تاریخی خداآفرین افزود: کارشناسان محل ایجاد موزه باستان شناسی را مطالعه و برای احداث آن اقدام کنند.

وی ایجاد اشتغال پایدار در روستاها را ضروری دانست و گفت: بانک های عامل مطابق قانون باید سند روستایی را به عنوان وثیقه وام های اشتغالزایی قبول کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان خداآفرین از عملیات اجرایی سد قیزقلعه‌سی در این شهرستان نیز بازدید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز