مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد

قرارگیری چهار بنای تاریخی آذربایجان شرقی در لیست مزایده صندوق احیا

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۳:۵۸:۳۵
کد خبر: ۷۰۴۵۳۱
قرارگیری چهار بنای تاریخی آذربایجان شرقی در لیست مزایده صندوق احیا
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از قرارگیری چهار بنای تاریخی آذربایجان شرقی در طرح مزایده صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: احیاء و مرمت ابنیه تاریخی با مشارکت بخش خصوصی به دلیل محدودیت‌هایی که در زمینه تأمین بودجه برای این آثار وجود دارد، راهکاری اثربخش است که هم اکنون در دولت دنبال می‌شود. 

وی افزود: در همین راستا چهار بنای تاریخی استان اعم از خانه های ناصح زاده، سرخه ای، معبودی تبریز و عمارت امیر ارشد ورزقان در طرح جدید مزایده صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفت. 

  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که میراث تاریخی برای همه ما ارزشمند است، حفظ و صیانت از بناهای تاریخی یکی از مهم ترین رسالت های اداره کل میراث فرهنگی استان محسوب می شود، لذا طرح احیا و بهره برداری سودمند از میراث ماندگار استان، می تواند در تقویت ظرفیت های گردشگری استان، موثر باشد. 

  وی تاکید کرد: اگر این بناهای تاریخی ضمن حفاظت و صیانت، احیاء شوند، می توانند در توسعه و پیشرفت استان نقش کلیدی ایفا کنند. 

  وی با اشاره بر این‌که بافت تاریخی یک شهر موتور محرک ثروت و رشد اقتصادی آن شهر است، تصریح کرد: در صورت نهادینه شدن فرهنگ احیا بناهای تاریخی با هدف توسعه و گسترش اقتصادی در بین مردم، می توان در راستای بحث اقتصاد مقاومتی، از پتانسیل زیاد این بخش استفاده کرد. 

  آبدار در پایان با ابراز امیدواری از این‌که صندوق احیاء بناهای تاریخی می تواند با انجام وظایف قانونی خود پیوند دهنده مردم و مواریث تاریخی و فرهنگی کشور باشد و زمینه استفاده مردم از این ابنیه را فراهم کند، بیان کرد: در راستای این اثربخشی، بسترهای قانونی فراهم شده تا در قالب واگذاری‌های صندوق احیاء، مشارکت بخش خصوصی و حضور مردم در مرمت، احیاء و بهره‌برداری بهینه از بناهای تاریخی کشور، بیش از پیش محقق شود. 

  بر این اساس متقاضیان شرکت در این مزایده، ظرف مدت 10روز از تاریخ نشر آگهی حداکثر تا پایان وقت اداری شنبه مورخ 29/2 /97 مهلت دارند اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق احیاء به نشانی تهران- میدان بهارستان- خیابان اکباتان – عمارت مسعودیه – ساختمان صندوق احیاء تلفن 33992016-021 یا پایگاه اینترنتی صندوق احیاء و یا پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات دریافت نمایند. متقاضیان جهت دریافت اسناد مزایده می‌بایست نماینده خود را کتباً به دبیرخانه مذکور معرفی کنند . 

  شرکت‌کنندگان در مزایده باید ظرف مدت 10روز از تاریخ پایان مهلت دریافت اسناد، حداکثر تا ساعت 18 روز شنبه مورخ 12/3/97 مدارک مربوطه را تکمیل و تحویل دبیرخانه کرده و رسید دریافت کنند . 

  تاریخ گشایش پاکت الف و ب روز یکشنبه مورخ 13/3/97 راس ساعت 11 در محل دفتر مرکزی صندوق احیاء به نشانی تهران- میدان بهارستان- خیابان اکباتان – عمارت مسعودیه – ساختمان صندوق احیاء خواهد بود، متقاضیان می توانند اطلاعات بیشتر را از طریق سایت chre.ir دریافت کنند . 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه