بازدید سرزده معاون اقتصادی استاندار از دبیرخانه های تخصصی تولید

جهانگیری: جذب ۲۰۶ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید در استان/ دبیرخانه ها به چرایی عدم جذب حداکثری حساس باشند

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۱۱:۵۸:۴۰
کد خبر: ۷۰۴۸۵۳
جهانگیری: جذب ۲۰۶ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید در استان/ دبیرخانه ها به چرایی عدم جذب حداکثری حساس باشند
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، به صورت سرزده از دبیرخانه های تخصصی طرح رونق و تولید، بازسازی و نوسازی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در فرایند فعالیت این دبیرخانه ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در این بازدید با اشاره به معرفی 648 واحد برای دریافت 865 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق و تولید به بانک ها گفت: تا به امروز 186 واحد توانستند تسهیلات مورد نظر را به مبلغ 206 میلیارد تومان دریافت کنند.

وی، با اشاره به اعلام دبیرخانه مبنی بر رتبه 2 استان در بخش صنعت در استفاده از این تسهیلات و رتبه 11 در بخش پرداخت خاطرنشان کرد: ضروری است دبیرخانه نسبت به چرایی عدم جذب تسهیلات حساس بوده و چرایی رتبه نامناسب استان در پرداخت ها را به صورت کامل و شفاف اعلام کند.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به رتبه استان در معرفی طرح ها در بخش بازسازی و نوسازی گفت: در حال حاضر رتبه استان در معرفی این طرح ها 4 و در دریافت تسهیلات 20 می باشد و این درحالی است که در سال گذشته آذربایجان شرقی جزو آخرین استان ها در معرفی و ارائه تسهیلات در این حوزه قرار داشت و خوشبختانه رشد قابل توجهی را در این بخش شاهد هستیم اما در بخش پرداخت ها در این بخش نیز نیازمند دقت نظر بیش از پیش دبیرخانه مربوطه هستیم.

وی ازاین دبیرخانه ها خواست تا تمامی مکاتبات خود در خصوص مشکلات جذب تسهیلات را هرچه سریع تر در اختیار معاونت امور اقتصادی قرار دهند تا مشخص شود کدام بانک ها در چه تاریخ هایی درخواست ارائه تسهیلات را دریافت کرده و چه پاسخ هایی نسبت به عدم پرداخت داشته اند.

وی ادامه داد: بدون شک مشکلات در جذب تسهیلات تنها در بانک ها خلاصه نمی شود از این رو انتظار داریم گزارش چرایی این عدم جذب مناسب تسهیلات را در اختیار معاونت قرار دهند.

جهانگیری همچنین در بازدید از دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به طرح 1995 مورد مشکل توسط واحد های تولیدی در این ستاد و اجرای بیش از 40 درصد از مصوبات مرتبط با رفع مشکلات واحد های تولیدی خاطرنشان کرد: استفاده از کارشناسان خبره باید در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر برای مشکل واحد تولیدی تصمیم‌گیری می‌شود و نتیجه این است که ادامه فعالیت آن مقرون‌به‌صرفه نیست این نتیجه‌گیری باید توسط کسی مطرح شود که بلد باشد نبض صنعت را بگیرد نه یک کارشناس معمولی که بخواهد نظری در سطح کلان اقتصادی دهد.

 

نظر شما